Ús de serveis i recursos digitals de l’escola @escolalavila.cat

Autorització relativa als alumnes de menys de 14 anys: ús de serveis i recursos digitals a internet per treballar a l’aula.

L’escola La Vila té domini propi ( @escolalavila.cat ) i llicència per l’ús de les Google Apps per educació. Un conjunt d’eines informàtiques al núvol pel treball amb els alumnes a l’aula i des de casa: correu electrònic, documents, formularis, presentacions, calendaris, pàgines web, etc. Per a la utilització d’aquest entorn l’alumne/a necessita un correu electrònic propi que li proporciona l’escola. Aquest és un correu d’ús de l’alumne/a mentre està escolaritzat a l’escola i que es dóna de baixa quan marxa del centre. Per tal que els alumnes menors de 14 anys es puguin donar d’alta per a l’ús  de serveis d’internet, encara que siguin aplicacions educatives, cal una autorització prèvia del pare, mare o tutor/a.

La següent autorització és una novetat pels alumnes de 4t i permet a l’alumne de la comunitat dels grans poder disposar de correu electrònic propi dins el domini @escolalavila.cat. Mentre el nen/a romangui escolaritzat en aquest centre s’autoritza que l’escola gestioni la creació de l’usuari i contrasenya associats als recursos del Google Apps per educació pel treball acadèmic i amb finalitats pedagògiques.

La gestió d’aquests identificadors i la responsabilitat de l’ús que se’n faci en l’àmbit escolar correspon al centre educatiu. El centre no es fa responsable de l’ús indegut del recurs i els continguts per part dels usuaris. L’usuari serà l’únic responsable de les infraccions en que pugui incórrer o dels perjudicis que pugui causar per un ús inadequat dels seus serveis o dels seus continguts. El mal ús suposarà la cancel·lació del servei de correu electrònic i la impossibilitat d’utilitzar l’entorn del Google apps.

L’òrgan responsable de les dades i continguts és la Direcció de l’escola. Podeu exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició mitjançant un escrit adreçat a la Direcció de l’escola.

Us podeu descarregar l’autorització aquí