Trobada de danses de 3r

Aquest passat dilluns 12 de juny ens hem reunit amb la resta d’escoles per celebrar la Trobada de danses de Palamós, que degut a la pandèmia, havia estat dos anys sense poder-se celebrar. Ens ha fet molta il·lusió poder participar-hi amb l’alumnat de 3r i tenir de públic als alumnes de 1r i 2n que ens han animat i han gaudit de les diferents danses i actuacions.

Els i les alumnes de 3r han ballat la dansa tradicional El Patatuf. Aquesta dansa, la podem ubicar, principalment, al Baix Llobregat. A partir de la dansa original, se n’han creat diferents variants en diferents comarques com pot ser al Penedès i el Camp de Tarragona. Aquestes variants les podem notar tant a l’hora de ballar com en la melodia. Es teoritza que aquesta dansa es diu Patatuf pel fet que es pica de mans al principi de la dansa.

Després hem ballat la sardana El mar de Palamós tots els nens i nenes de 3r conjuntament. I, per acabar, hem fet un ball conjunt també amb els nens i nenes de 1r i 2n amb la cançó Rock&Roll dels Catarres. Ens ho hem passat d’allò més bé!!