Trobada d’aules d’acollida

El passat divendres 9 de juny, els/les alumnes de l’aula d’acollida de la nostra escola van participar a la primera trobada d’aules d’acollida de les escoles del Baix Empordà, la qual va tenir lloc a la Nau dels 50 metres.

Aquesta trobada va suposar la cloenda del projecte intercentres d’aules d’acollida de la comarca. Al llarg del tercer trimestre els/les alumnes de les escoles participants en aquest projecte es van poder conèixer una mica a través de les pantalles i el divendres 9, a la trobada, per fi ja es van poder conèixer en persona.

La trobada va durar tot el matí i va consistir en la realització d’un circuit format per vuit activitats i jocs en català: paracaigudes, bitlles catalanes i mikado gegant, mataconills, zumba (en català), jocs d’enginy, futbol xinès, el cementiri i baldufes i ioios.

L’alumnat es va distribuir per grups barrejats d’alumnes de totes les escoles, des de 3r de Primària fins a 4t d’ESO i a cada activitat hi va haver un mestre referent del joc. Els jocs tenien una durada de deu minuts i, a un senyal donat, havien de canviar i passar al següent joc o activitat.

Al voltant de les 11, es va fer una aturada per esmorzar i recollir un petit detall fet pels alumnes (aquest detall va consistir en un punt de llibre o targeta que els/les alumnes van haver de preparar a la seva escola per regalar a un altre company o companya el dia de la trobada). Tot seguit, es va continuar amb la roda de jocs fins que tothom va passar per l’última, amb la qual cosa es va donar per finalitzada la jornada.

Els/les alumnes van gaudir molt d’aquesta trobada, la qual cosa fa pensar que, amb tota probabilitat, el curs vinent es podria dur a terme, més o menys per les mateixes dates, la segona trobada d’aules d’acollida del Baix Empordà.