Treballem la poesia a 4t

Al llarg d’aquest darrer trimestre a 4t hem estat treballant la poesia. Primerament, ens vam familiaritzar amb els versos, les estrofes i les rimes a partir del poema de la Vaca Cega d’en Joan Maragall.

A continuació, vam crear cal·ligrames, en llengua castellana, per tal de relacionar l’escriptura amb la vessant més artística del dibuix. En aquest sentit, vam deixar volar la imaginació dels alumnes i que fessin lliures creacions d’un petit recopilatori de poemes de temes diversos: animals, paisatges, objectes, emocions… Al passadís de comunitat de grans han quedat penjats com a poesia estesa els diversos cal·ligrames.

Per posar fi a tot el projecte, vam triar el poema “Podries” de Joana Raspall, per fer poesia dibuixada. Primer els alumnes van analitzar el poema, es van familiaritzar amb ell i en vam parlar a l’aula. Un cop fet això, els mateixos alumnes es van gravar recitant el poema i per acabar, hem enregistrat un procés de creació artística sobre el mateix poema. Així, els alumnes han creat diferents composicions amb tècniques diverses sobre el mateix poema.

Properament penjarem els vídeos de la poesia dibuixada del poema “Podries”.

Us deixem un recull sobre els cal·ligrames que vam treballar.

Clica AQUÍ per veure el recull de cal·ligrames.