Sortida a les Platges de Llevant

El dilluns 22 de març els nens i nenes de 6è vam fer una excursió a les Platges de Llevant.

La primera parada va ser per visitar  el Castell de Sant Esteve. El primer document escrit d’aquest castell data del segle XIII quan Pere el Gran el va comprar.

En Raül, el monitor, ens va explicar que aquest punt tan estratègic primerament havia estat un assentament ibèric, després romà i un castell construït a l’edat mitjana, el qual tenia una bona vista de tot el litoral.  Finalment es va convertir en masia al segle XVI-XVII. La masia compartia les tasques agrícoles amb la vigilància de la costa pels atacs dels pirates. Va estar habitada fins mitjans del segle XX. Any rere any es va anar deteriorant fins que a principis del segle XXI es va estabilitzar. Actualment pertany a l’Ajuntament de Palamós .

Quan vam arribar a Castell, en Raül ens va acompanyar a veure el poblat Ibèric. Els primers Ibers no sabien fer cabanes, així que van optar per fer les seves cases en forats sota terra. En aquell moment encara no sabien escriure, els hi van ensenyar els grecs i els fenicis. Ho feien sobre plom amb un punxó. La tribu dels indigets van fer l’escrit més llarg de l’època encara conservat. El podem veure al Museu de Sant Pere de Galligants.

L’entrada del poblat tenia forma de ela per facilitar la seva defensa. Els Ibers van aplanar el pujol del seu poblat per construir un temple amb quatre columnes a la part superior i van anar ampliant el terreny, fent terrasses a la muntanya en forma de pastís. Aquest poblat va ser el que va durar més temps d’aquesta zona. Va durar uns sis-cents anys. Va desaparèixer quan els romans ja havien conquerit el Mediterrani.

Al llarg del camí, l’Afra també ens va explicar l’orígen d’alguns dels nostres topònims, com cala s’Alguer, la Fosca, Cap Gros, La Foradada, cala Corbs, cala Pallarida…

Un cop a Castell vam aprendre què són les dunes i la importància de preservar-les, cal que cuidem el nostre entorn.

A més, també vam dedicar una bona estona simplement a observar, olorar, escoltar i sobretot gaudir d’aquest paisatge tan bonic.

Ah! I si voleu unes dents ben netes, rosegueu una estona una fulla de llentiscle!

Alumnes de 6è

Fotos Platges de Llevant