PREPAREM EL TEATRE DE 5è!!

Els alumnes de 5è estem preparant l’obra de teatre “Llegendes de la Costa Brava” que representarem per la 32ª Mostra de Teatre Infantil de Palamós d’aquest any. Us volem informar que l’obra es realitzarà el proper 30 d’abril a les 20h. Les entrades es posaran a la VENDA el pròxim 18 de març a les 9h del matí en aquest enllaç: https://www.lagorga.cat/espectacle/920

Per tal d’aprofitar al màxim el treball de l’obra, hem estat treballant el text teatral i l’origen del teatre per poder conèixer les principals característiques del teatre i saber d’on partim i què estem treballant. També hem  llegit el guió i hem conegut diferents Llegendes de la Costa Brava (molt focalitzat a les de Palamós). A continuació hem atribuït a cada personatge de l’obra un alumne, per anar-se familiaritzant amb el paper i el rol que duran a terme durant l’espectacle, d’aquesta manera poden anar memoritzant el guió i interpretant el seu personatge.

Una altra activitat que hem dut a terme consistia en diferents propostes per practicar la interpretació i deixar-se anar sobre l’escenari. Aquests exercicis pretenien que els alumnes adquirissin competències per gestionar emocions, parlar amb més seguretat en públic, controlar reaccions i emocions i ser conscients dels elements no-verbals que influeixen a la comunicació. Realment han estat exercicis molt profitosos i que ha permès treure el millor de cada alumne pel que fa a expressió i interpretació.

Pensem que la preparació de la Mostra de Teatre és un bon moment per desenvolupar certes competències, per fomentar la motivació i treballar de manera transversal. Realment els alumnes són els protagonistes i permet fomentar hàbits de conducta que potencien la socialització, tolerància i cooperació entre els companys. També  fa que siguin autoconscients del seu cos, la seva veu i les seves estratègies comunicatives.

També considerem molt apropiada la mostra, ja que permet realitzar una activitat conjunta entre els dos grups de 5è i fa que es relacionin més entre ells i interactuïn.

Considerem que l’obra també és una bona oportunitat per seguir apropant-nos al territori i al patrimoni local de la zona. Ja que enguany vàrem fer l’exposició dels 90 anys de l’escola, fer una obra sobre Llegendes de la Costa Brava fa que coneguem i ens apropem més a la vila de Palamós i tot el seu entorn.

Clica la següent foto per veure la galeria amb algunes activitats.