Pirates a Palamós

El dimecres 17 de novembre els/les alumnes de 3r participen a l´activitat PIRATES A PALAMOS! es tracta d´una visita guiada pel nucli antic de la vila tot seguint els passos de l´esquadra del corsari barba-rossa. Es una proposta del museu  de la pesca que cada any ens ajuda a entendre la relació de Palamós amb el temible corsari.

Palamós, com a vila portuària, ha patit des dels seus orígens atacs constants per mar. La pirateria és una pràctica habitual a la Mediterrània des de l’antiguitat i Palamós no se n’ha lliurat pas. Potser el fet més famós és l’atac de l’estol de Barba-roja el 1543. Però no només atacaven a les viles, els raptes, els pagament de rescats i convertir als presos en esclaus van ser continus durant molts segles.

Explicar primer qui eren i què feien els pirates i després com una vila com Palamós es podia defensar quan venien, és un dels principals objectius de l’activitat. També explicarem que Palamós en un moment determinat va tenir palamosins que esdevingueren famosos corsaris.

A través d’un recorregut pel nucli antic de la vila, intentarem amb la visualització del nostre entorn, imatges, objectes i activitats apropar la realitat de la pirateria als alumnes des del punt de vista dels pirates i corsaris i també dels habitants de la vila que en patien les conseqüències directes com a víctimes. Llocs/espais per on transcorre la Ruta: la plaça Murada, la plaça e l’Església, la plaça del forn, el carrer del canó, la planassa, les escales del perill, la plaça de la Vila i el parc del convent dels Agustins.