Participem en el projecte intercentres d’aules d’acollida del Baix Empordà

L’aula d’acollida de la nostra escola participa en un projecte impulsat per l’equip LIC de la comarca, el projecte intercentres. Aquest projecte, que col·loquialment les assessores LIC anomenen “casaments”, consisteix en fer un cop a la setmana o quinzenalment, segons s’acordi, unes videotrucades amb els alumnes d’aula d’acollida d’altres escoles del Baix Empordà, per tal de fomentar la comunicació entre l’alumnat de les diferents escoles i, d’aquesta manera, contribuir a la millora de l’expressió oral dels infants participants.

En funció dels horaris i grups, cada escola pot escollir, depenent de la seva disponibilitat, amb quina o quines escoles es vol “casar” i pot pactar amb elles els horaris en els quals seria factible de fer la videotrucada, sempre en horari lectiu. Les escoles amb les quals ens hem “casat” són l’escola Carrilet (Palafrugell), l’escola Pedralta (Santa Cristina d’Aro) i l’escola La Sínia (Sant Antoni de Calonge).

El nombre total de sessions és de quatre per cada aparellament i es treballen els aspectes següents:

1- Ens presentem (nom, edat, on viu, escola i curs que fa…)

2- Ens coneixem (país d’origen, família, mestres i companys/amics de l’escola, com es troba a Catalunya…)

3- Compartim el nostre dia a dia (rutines diàries)

4- Avaluació-valoració de l’experiència, tant per part de l’alumnat com per part del professorat implicat en el projecte.

Finalment, i com a tancament o cloenda de l’activitat, es preveu realitzar una sortida amb els alumnes participants per tal que es puguin conèixer en persona i puguin gaudir d’un dia de joc plegats. Segur que ens ho passarem d’allò més bé!