Participem en el programa Physical Education, Health and Children

Des de l’ Àrea d’Esports de l’ Ajuntament, aquest curs totes les escoles de Palamós participem en el Projecte PEHC – Physical Education, Health and Children.

El projecte consisteix en l’estudi sobre les conseqüències d’un treball neuromuscular integrat sobre la competència motriu, l’adherència a les recomanacions d’activitat física i la predisposició a l’obesitat, en nens i nenes de 8 anys. El projecte suposa el seguiment dels alumnes de 2n al llarg de tot el curs 22-23.

Es concreten tres objectius específics:

• Establir un diagnòstic de la competència motriu, els hàbits de vida saludables (activitat
    física, hàbits de son i alimentació) i els paràmetres d’obesitat en nens de 8 anys.
  • Determinar els efectes sobre el canvi a la competència motriu, els hàbits de vida saludable i la predisposició a l’obesitat, posterior a la implementació d’una metodologia de Treball neuromuscular Integrat.
  • Estudiar l’efecte de la empremta genètica del teixit muscular sobre l’efectivitat del treball neuromuscular integrat i la conseqüent producció de mioquines per part de la
    musculatura esquelètica.

El projecte el porta a terme  EUSES – L’Escola Universitària de la Salut i l’Esport (Salt – Girona). Les famílies dels infants implicats en l’estudi han estat informades del projecte amb una reunió informativa presencial i la documentació pertinent per escrit. Cada família, disposa d’una setmana per acceptar, o denegar, lliurament la participació dels seus fills en el projecte.

Més informació sobre el projecte PEHC – Physical Education, Health and Children.