La dentista a l’escola

El dimecres 23 de març el servei d’odontologia de l’Àrea Bàsica de Salut de Palamós ve a l’escola a fer les revisions bucodentals. Les revisions es faran als alumnes de 1r i 6è a la mateixa escola. Passada la revisió les famílies rebran un informe del nen/a.

Cal autoritzar per fer la revisió de salut bucodental a l’escola. Us la podeu descarregar aquí

És recomanable que el dia de la revisió l’infant s’hagi rentat les dents.

Cada curs escolar, els professionals d’odontologia del Centre d’Atenció Primària (CAP) es desplacen a les escoles per fer les revisions de salut bucodental als infants i tallers de promoció de la salut bucodental. Aquestes activitats formen part del Programa de salut bucodental que permet dur a terme la detecció precoç de la càries i reforçar el consell per prevenir-la en infants i famílies, i des del 2008, podeu anar al CAP per fer el tractament en dents permanents en menors de 15 anys.

Les revisions es faran a l’escola de manera segura, seguint un protocol dissenyat expressament per fer-les amb seguretat. Es realitzaran en un espai exterior o molt ben ventilat al qual els infants accediran d’un en un i respectant totes les mesures de protecció.
Els professionals d’odontologia que accedeixin als centres per dur a terme les revisions hauran de fer ús dels equips de protecció individual indicats a tal efecte. L’equip de neteja del centre educatiu s’ocuparà de la neteja i desinfecció de l’espai abans i després de les revisions.

Més informació al Canal salut de la Generalitat de Catalunya