Informació de l’augment del preu del menú menjador escolar

Arran d’algunes queixes que hem rebut de famílies de les escoles de la zona sud ( Palamós, Platja d’Aro, Calonge i Sant Feliu de Guíxols) per l’augment del preu del menú respecte al preu que hi havia en l’anterior contracte, a continuació us expliquem els motius d’aquest augment.

El preu del menú es defineix d’acord amb les condicions del contracte del servei i de l’oferta econòmica que presenten les empreses.

Pel que fa a l’oferta econòmica, el curs passat gestionava el servei Eurest Catalunya, S.L., que és l’empresa que va guanyar la licitació per als cursos 2017-2018, 2018-2019, 2019-2020 i 2020-2021. Aquesta empresa va oferir un preu molt competitiu respecte a la resta. És per això que el preu que han pagat les famílies durant aquests cursos ha estat de 5,55 €/menú.  En canvi, en el contracte anterior al d’Eurest (cursos escolars 2015-2016 i 2016-2017), quan qui va gestionar el servei als menjadors gestionats pel Consell Comarcal era l’empresa Càtering Vilanova, S.L., les famílies havien pagat 6,15 €/menú.

Quant a les condicions del contracte que iniciem a partir d’aquest nou curs escolar, sabeu que aquestes han canviat i que hem incorporat aspectes que requereixen un cost més alt. Són requisits que hem recollit de vosaltres i de les famílies, arran de les diverses reunions que hem tingut de les comissions de menjador i també del grup motor que vam crear per millorar la part educativa de l’espai del migdia. Aquestes condicions són, sobretot, millores laborals del personal: càrrecs de coordinació a partir de 40 usuaris, jornades indirectes – fora de l’horari de servei – per a tot el personal de monitoratge, ampliacions d’horaris en algunes funcions determinades, formació remunerada per a tot el personal, etc. A més d’aquesta part social, destacar que la ràtio del nombre d’alumnat/monitor és inferior a la que marca el Departament i també que s’han incorporat noves millores alimentàries com per exemple el peix fresc una vegada al mes, entre d’altres.

És per tot això que el preu del menú ha augmentat.

Des del Consell Comarcal hem fet una aposta per aquestes millores en el servei perquè estem convençuts que incidiran de manera positiva en la salut, el benestar i l’educació en bons hàbits alimentaris de l’alumnat usuari del menjador escolar.

Salutacions

Consell Comarcal del Baix Empordà