Enquesta de benestar emocional a les/als alumnes de 5è i 6è

Des del Departament d’Educació, i dins del conjunt de mesures que vetllen pel benestar emocional de  l’alumnat s’ha preparat un qüestionari en col·laboració amb el Departament de Salut i el Departament  d’Igualtat i Feminismes per conèixer l’impacte de la pandèmia en l’alumnat pel que fa als hàbits  relacionals, els hàbits de consum i el benestar emocional.  Si coneixem l’estat emocional dels nostres infants i joves davant d’aquest context pandèmic que  estem vivint, podrem dissenyar i planificar noves mesures i noves actuacions per promoure el  benestar de l’alumnat i atendre’n la salut mental.

Aquest qüestionari s’agrupa en cinc àmbits: benestar emocional, suport social i familiar, entorn  escolar, violències, i abús i dependència. S’adreça a l’alumnat escolaritzat de forma presencial a  l’últim cicle de l’educació primària i a tota l’etapa d’educació secundària obligatòria, i a l’alumnat  d’estudis postobligatoris.

El qüestionari de benestar emocional és en format digital i es preveu que l’alumnat l’autoempleni en  l’espai de la tutoria durant el tercer trimestre d’aquest curs.  Les dades es recolliran de manera anònima (no s’hi registraran dades personals), ja que l’objectiu no  és la detecció individual, sinó l’avaluació de l’estat general de l’alumnat.

L’anàlisi de les dades del qüestionari ens permetrà prendre decisions sobre les mesures i les  actuacions per planificar el Pla d’abordatge del benestar de l’alumnat.

Per aquest motiu sol·licitem el consentiment per portar a terme aquest qüestionari mitjançant  l’autorització adjunta, que heu de retornar degudament signada al tutor o tutora abans del dilluns 9 de maig.

Us agraïm la vostra col·laboració, atès que el treball conjunt de la família i dels centres educatius és  clau per al benestar dels infants i joves del nostre país.