Els mossos d’esquadra a l’escola

El divendres 10 de maig en Manel Domènech del cos de Mossos d’esquadra vindrà a l’escola La Vila a fer una xerrada als alumnes de 6è. La xerrada anirà al voltant de l’ús de les xarxes socials, la importància de no fer públiques les dades personals, l’ús del telèfon mòbil, el ciberbulling, etc.

Vivim en un món globalitzat i en una societat hiper connectada. Com ho podem fer per ajudar als nens i adolescents a gestionar la seva presència online? En aquesta xerrada en Manel  parlarà sobre com ajudar als nois i noies de 6è a fer un bon ús del mòbil i les xarxes socials.

És important destacar tres qüestions claus:

• La tecnologia és una eina i n’ho s’ha de convertir en el centre de la seva activitat diària.
  • Treballar la responsabilitat dels joves envers l’ús de les TIC.
  • Cal que prenguin consciència de la importància de l’ús que se’n fa i que s’acostumin a gestionar i limitar el temps que destinen a les TIC.

El mes de febrer es celebra el Dia Internacional de la Internet Segura. L’objectiu és conscienciar sobre l’ús de la xarxa, sobretot entre el públic més jove. Aquest pot ser un bon motiu per realitzar activitats al voltant d’una competència bàsica de l’àmbit digital com és l’ús responsable de la xarxa.

El Departament d’Ensenyament posa a l’abast dels centres educatius de Catalunya materials didàctics per treballar el tema a l’aula mitjançant unitats didàctiques d’una sessió de classe. Internet segura. Materials didàctics. Internet segura a l’xtec.

Trobareu jocs i activitats d’Internet segura a www.edu365.cat/internetsegura/index.htm