El consell d’infants de La Vila

A l’ escola La Vila aquest curs 22-23 hem iniciat el Consell d’infants.

El consell d’infants és un òrgan consultiu de l’ escola que ha de permetre la participació dels infants a l’hora d’expressar les seves opinions i els seus interessos en tots aquells assumptes de l’escola. La participació dels alumnes en la pressa de decisions del centre es troba a la base de la dinàmica democràtica i de la governança.

Es reivindica, així, la participació dels infants en la vida pública com una forma de millorar la seva qualitat de vida i la de la resta d’alumnes, d’una banda, i la democràcia com a sistema polític, d’una altra. El Consell d’infants és, fonamentalment, un espai de participació política dels infants, amb conseqüències i efectes educatius, però que té per missió principal: la presa de poder per expressar la seva opinió, les seves propostes i les seves demandes com a ciutadans-infants.

Una vegada al mes els delegats/des i/o representants de 6è recullen les propostes de totes les assemblees d’aula que portaran al consell d’infants, preparen l’ordre del dia i organitzen el consell. Una vegada fet el consell d’infants aixequen una acta que comparteixen amb totes les aules. Més informació del consell d’infants aquí

El dimarts 22 de novembre hem fet el primer consell d’infants. L’ordre del dia de la trobada es fa a partir de les propostes que es porten a terme a les assemblees de les aules. En el primer consell d’infants del curs van sortir moltes propostes i demandes de les classes referents als patis, el menjador, els lavabos, queixes, etc. Podeu consultar l’ordre del dia aquí.

Ens tornarem a trobar el dilluns 28 de novembre per continuar l’ordre del dia. Després farem una acta amb els acords del Consell d’Infants.

Podeu veure un recull de fotos del Consell d’Infants aquí.