Dissenyem espais virtuals

Reporters La Vila

La nostra escola ha participat en el concurs del Mobile Learning Awards del 2019. La Mercè Vilà de la comunitat de grans i l’àrea TAC de l’escola ha presentat l’experiència de realitat virtual i en l’ús dels chromebooks en el treball per projectes a l’aula.

Dissenyem Espais Virtuals és una experiència innovadora que s’adreça a l’alumnat d’educació primària de 4t, 5è i 6è combinant joc, tecnologia immersiva, creativitat i treball en grup.

En aquest espai d’aprenentatge participen 15 alumnes treballant en multigrau, de manera que es pot atendre la diversitat i respectar els diferents ritmes i estils d’aprenentatge.
Partint de la idea que el joc pot ser un bon recurs per treballar continguts curriculars de l’àrea de coneixemereació pròpia sobre monuments. A partir d’aquests, els alumes creen imatges interactives i visualitzen els monuments treballats a través d’una ruta virtual creada amb l’aplicació RoundMe, introduïnt-se d’aquesta manera en una experiència immersiva.
La segona part de l’espai d’aprenentatge anomenada “Dissenyem espais en 3D” va més enllà proposant que siguin els nens i les nenes els creadors dels seus propis espais en 3 dimensions amb el programa “CoSpaces Edu”, familiaritzant-se així amb alguns conceptes clau sobre la realitat virtual: escenaris, objectes 3D, llenguatge blockly… cada grup dissenya el seu espai de manera lliure i creativa, que es comparteix amb la resta de companys.
“Dissenyem Espais Virtuals” permet explorar, experimentar i conèixer l’ús de diferents recursos digitals tot potenciant la creativitat, la motivació i el treball en grup a través d’activitats agradables amb les que els alumnes puguin col·laborar, compartir i aprendre.
Més informació aquí