Dia Escolar de la Pau i la No-Violència

El 30 de Gener és el Dia Internacional de la Pau i la No-Violència. Aquest dia és commemora la mort de Mahatma Gandhi líder nacional i espiritual de l’Índia. L’objectiu del Dia Internacional de la Pau i la No Violència és l’educació en i per a la tolerància, la solidaritat, la concòrdia, el respecte als Drets Humans, la no-violència i la pau.

Us proposem recursos, de diferents entitats, que us poden ser útils per celebrar aquest dia:

• Unicef proposa “Mapa de Pau mental per a temibles trols infeliços”. Una tribu de trols ens ha demanat ajuda: volen sortir de les seves coves i adaptar-se a la vida moderna, però no entenen bé la gent ni a ells mateixos, es frustren i passen el dia enfadant-se i barallant-se. La nostra missió serà dissenyar un mapa d’emocions i sensacions que els serveixi de guia per conèixer-se més bé i poder-se relacionar en pau amb altres persones i trols. Aquesta activitat permet utilitzar l’expressió artística per generar mapes d’emocions que ajudin els trols (i les persones) a reconèixer les seves sensacions, protegir la seva salut mental i contribuir a un entorn més pacífic i dialogant. Podeu adaptar l’activitat fàcilment al nivell maduratiu del vostre grup. Si vols participar amb la teva aula, baixa ara els materials necessaris. Els trols seran més feliços!
  • Xarxanet recomana diferents propostes per treballar la Pau i generar un debat a partir d’una primera reflexió personal.
  • Gencat també ofereix  recursos per treballar a les escoles.
  • Fundesplai ens presenta 12 propostes pedagògiques  i un recull d’activitats artístiques.
  • El programa “Sigues Tu” de Dipsalut  ens aconsella diferents activitats per primària i secundària.
  • La Nati Bergadà proposa un recull d’activitats per treballar la pau.
  • A Pinterest hi trobareu manualitats i cançons relacionades amb el tema.