Dia de la Pau i la No violència

El 30 de Gener és el Dia Internacional de la Pau i la No-Violència. Aquest dia és commemora la mort de Mahatma Gandhi líder nacional i espiritual de l’Índia. L’objectiu del Dia Internacional de la Pau i la No Violència és l’educació en i per a la tolerància, la solidaritat, la concòrdia, el respecte als Drets Humans, la no-violència i la pau.

Les nenes i els nens de 2n van a l’Escola Vedruna a celebrar la Festa de la Pau. Han treballat el poema Podries de Joana Raspall. Han escoltat la cançó del grup Roba Estesa Podries. El dimarts 30 de gener faran jocs cooperatius al pati i penjaran missatges en el Mur de la Pau.

Recursos per celebrar aquest dia:

• Webinar Conviure per aprendre: L’Educació Emocional en el marc de la No-Violència i la Pau emmarcat dins els vectors de benestar emocional, ciutadania democràtica i consciència global.
  • Unicef proposa “Mapa de Pau mental per a temibles trols infeliços”. Una tribu de trols ens ha demanat ajuda: volen sortir de les seves coves i adaptar-se a la vida moderna, però no entenen bé la gent ni a ells mateixos, es frustren i passen el dia enfadant-se i barallant-se. La nostra missió serà dissenyar un mapa d’emocions i sensacions que els serveixi de guia per conèixer-se més bé i poder-se relacionar en pau amb altres persones i trols. Aquesta activitat permet utilitzar l’expressió artística per generar mapes d’emocions que ajudin els trols (i les persones) a reconèixer les seves sensacions, protegir la seva salut mental i contribuir a un entorn més pacífic i dialogant. Podeu adaptar l’activitat fàcilment al nivell maduratiu del vostre grup. Si vols participar amb la teva aula, baixa ara els materials necessaris. Els trols seran més feliços!
  • Xarxanet recomana diferents propostes per treballar la Pau i generar un debat a partir d’una primera reflexió personal.
  • Des del LIC de la Garrotxa, van elaborar un recull de lectures recomanades, vinculades als ODS de la UNESCO (ODS 16: Pau, Justícia i Institucions sòlides).
  • Fundesplai ens presenta 12 propostes pedagògiques  i un recull d’activitats artístiques.
  • El programa “Sigues Tu” de Dipsalut  ens aconsella diferents activitats per primària i secundària.
  • La Nati Bergadà proposa un recull d’activitats per treballar la pau.
  • Al nostre Pinterest hi trobareu manualitats i cançons relacionades amb el tema, a més de llibres.