Avaluació de la Comunicació Oral educació primària

Entre les mesures que s’han emprès per a millorar els resultats del sistema educatiu de Catalunya, el Departament d’Educació programa una prova d’avaluació de la comunicació oral de l’alumnat de sisè curs de l’educació primària. Els resultats de la prova completen i enriqueixen les diferents fonts d’informació de què disposa el centre per identificar en cada alumne/a el grau d’assoliment. Permetran que cada centre –fent ús de l’autonomia que li atorga la Llei d’Educació de Catalunya (LEC)– pugui potenciar els seus punts forts i corregir-ne els febles.

Les competències en llengua catalana, llengua castellana i llengua anglesa es refereixen a l’expressió oral. La prova d’avaluació de la comunicació oral en llengua catalana és censal, és a dir, la realitzen tots els centres. La prova d’avaluació de la comunicació oral en llengua castellana i en llengua anglesa és mostral i la realitzen 80 centres de tota Catalunya.

La prova oferirà informació de l’alumnat i dels centres. Abans de finalitzar el curs es comunicaran els resultats de les proves als centres. Les dades concretes de cada centre i alumne/a seran confidencials. Els resultats, juntament amb els de les altres avaluacions de què disposi el centre, es tindran en compte per a valorar si l’alumnat ha assolit els objectius de l’etapa, tot i que no determinaran la superació del curs ni de l’etapa. Aquestes decisions corresponen al centre educatiu.

El termini d’aplicació d’aquesta prova és entre els dies 1 i 31 de març de 2023. Cada alumne/a farà la prova al seu centre,

La prova té caràcter formatiu i orientador per als centres. És una activitat educativa i, com a tal, té caràcter obligatori, atès que està configurada com un dret i un deure dels alumnes.

Tota la informació us la podeu descarregar aquí