Autors a les aules

El divendres 22 de febrer ve a l’escola  l’escriptor Marcel Fité. Dins el projecte Autors a les aules, l’autor vindrà a conversar amb els alumnes i mestres de 6è. Autors a les Aules permet que els alumnes lectors entrin en contacte directe amb els escriptors i hi estableixin un diàleg al voltant dels seus llibres i d’altres temes relacionats amb el fet literari com l’ofici d’escriure, el procés de creació o el món editorial. D’entre les habilitats que desenvolupa s’hi troba la de posar en pràctica la capacitat de diàleg, afavorir el respecte i l’interès pel text escrit, fomentar el sentit crític, estimular el gust literari, prendre consciència de la pròpia capacitat d’expressar-se a través del text escrit.

El poeta, lingüista i pedagog Marcel Fité Argerich, nascut a Coll de Nargó l’any 1949, es va llicenciar en Filologia catalana a la Universitat de Barcelona. Ha treballat de professor de llengua i literatura catalanes en diversos instituts.

Nosaltres hem treballat el llibre  Històries de vetllador. Darrere de l’aventura d’un jove raier a punt de ser engolit en un remolí del Segre, els somnis d’un tofaire, l’astúcia d’un meler, l’enigma d’un ésser solitari que sembla misteriosament sortit de les entranyes de la terra, la professionalitat d’un vistaire, la bondadosa vocació d’un acordionista i les peripècies d’un vell sastre, hi ha tot un món. Un món de costums, un món de gent amb oficis i amb formes de vida que es perden, però també hi ha un paisatge humà i verbal ple de sentiments i de tendresa. Perquè, de fet, Històries de vetllador és una història d’amor.