8 de març dia de la dona a 4t

Aquests dies, concretament el dia 8 de març, hem  celebrat el Dia Internacional de la Dona, i a 4t l’hem estat treballant durant tota la setmana per mostrar el nostre compromís social per la igualtat.

Vàrem començar amb vídeos i debats oberts a l’aula i hem posat de manifest la importància de la lluita per aconseguir una societat més justa i igualitària. Certament, les i els alumnes de 4t van treure conclusions molt reals i alhora interessants sobre el paper de la dona al llarg de la història i l’actualitat.

Per aquest motiu, posteriorment vam realitzar cartells de diferents dones que han tingut un paper rellevant en un moment determinat. Els alumnes havien de fer recerca sobre una dona escollida i dur a terme un cartell amb un dibuix i una breu explicació sobre aquella dona. Els cartells queden exposats al passadís de l’escola en un apartat sobre el 8 de març.

Isabel Allende, Hipàtia, Frida Kahlo, Rosa Parks, Maria Montessori… són alguns exemples de dones lluitadores que han marcat fins a l’actualitat.

Valorem molt positivament aquesta activitat, que s’ha dut a terme en parelles o grups de 3.

Treballem per aconseguir una societat igualitària, amb respecte i sense estereotips!

Clica la imatge per veure el recull de fotografies de la proposta.