El 23 i 24 de maig els/les alumnes de 5è visiten l’ Arxiu Municipal de Palamós. A través d’aquesta activitat, l’Arxiu Municipal fa un repàs de les funcions que fan en la cura de la documentació del poble.
Cliqueu a la foto i veureu tot el que hem vist:
El Servei d’Arxiu Municipal és responsable de la salvaguarda, l’organització, la gestió i la divulgació dels documents generats i rebuts per l’Ajuntament de Palamós des del s.XIII fins a l’actualitat. Custodia, també, fons i col•leccions documentals de particulars, associacions i empreses vinculades al municipi.
Com a servei públic és un element bàsic de suport a la gestió municipal, una plataforma d’informació i documentació a disposició de l’Ajuntament i de la ciutadania. Té com a missió la protecció i la recuperació del patrimoni documental del municipi.
Custodia prop de 1.300 m lineals de documentació, dels quals quasi 50 metres són documents de Palamós i de Sant Joan anteriors a l’any 1900. El Servei d’Arxiu ofereix informació documental i bibliogràfica sobre Palamós, consulta de documents (amb excepció dels que estan subjectes a restricció legal), suport a la recerca, assessorament sobre tractament de la documentació, activitats pedagògiques i col•laboració en iniciatives de difusió del patrimoni del municipi.
Adreça: Lugar Parc Paisos Catalans, 0 S/N -Casa Montaner-, 17230 Palamós, Girona
Per més informació web de l’ Arxiu Municipal de Palamós