Al llarg del curs, a I4 incorporem com a proposta habitual les safates sensorials i els minimons, entesos com a eines pedagògiques que afavoreixen l’aprenentatge a partir del joc, l’experimentació i la manipulació.
A través de materials diversos (naturals, estructurats i no estructurats), els infants exploren amb els sentits, observen, manipulen i creen escenaris que donen lloc al joc simbòlic. Aquestes propostes impliquen un treball motriu important, especialment de motricitat fina, coordinació òcul-manual i control del gest, a partir d’accions com agafar, classificar, omplir, buidar, col·locar o construir.
Els objectius principals que es treballen amb les safates sensorials i els minimons són:
- L’estimulació sensorial i perceptiva.
- El desenvolupament de la motricitat fina i la coordinació.
- El joc simbòlic i el llenguatge.
- La creativitat i la imaginació.
- La capacitat d’atenció i concentració.
- L’autonomia, la presa de decisions i la relació amb els iguals.
A través d’aquestes propostes, els infants aprenen des de l’experiència directa, tot construint coneixement de manera significativa i respectant el seu ritme evolutiu.



