En l’aprenentatge de la lectoescriptura partim de la idea que qualsevol activitat té un format global d’aprenentatge, i no utilitzem una única metodologia, aprofitem tots els recursos i les eines de què disposem al dia a dia.
Els nens i les nenes en contacte amb el llenguatge escrit del seu context social, elaboren idees i construeixen coneixements en el seu intent d’atribuir significat a l’escriptura. Aquesta activitat de producció i interpretació “del que està escrit” se l’ha de considerar com una “activitat real d’escriptura i de lectura”.
Durant el curs hem començat l’aprenentatge de la lectoescriptura partint del tipus de text més senzill i que l’infant té al seu abast en tot moment, el NOM PROPI.
A I3 partim de les lletres del propi nom i sempre presentant-lo en lletra de pal. Aquesta lletra és molt més fàcil de realitzar a nivell motriu i més clara i entenedora a l’hora de visualitzar-la. En el treball del propi nom i amb el dels companys apareixen moltes lletres de l’alfabet que a poc a poc els nens i nenes van integrant a nivell visual i fonològic.
A l’aula, els hi presentem propostes per anar identificant el nom propi i el dels companys, com poden ser:
-Relacionar el nom propi (cartronet) amb la fotografia personal.
-Confegir el nom propi i el dels altres amb lletres soltes.
-Associar les lletres de l’alfabet fonètic amb la inicial del nom propi
-Jugar al memory de noms.
-Fer el traç de les lletres del seu propi nom i dels altres utilitzant les plantilles.
-Decorar les lletres del nom propi.
-Fer el nom amb boletes o pedres respectant la direccionalitat.
-Fer les lletres del nom amb plastilina.
-Utilitzar el seu nom utilitzant el model dels cartronets.
Podeu veure les fotos accedint aquí. 

