Més enllà dels regals

Hem tornat de les vacances de Nadal i sembla gairebé impossible no deixar de parlar dels diferents regals que hem rebut.

Ens movem dins una cultura consumista de la qual formem part i que sovint ens arrossega…
Els primers dies de classe hem reflexionat sobre aquest fet i més enllà de parlar sobre els regals que hem rebut, hem volgut compartir amb els companys i companyes alguna cosa més, allò que diu més de nosaltres.

Els alumnes de 5è van dibuixar un paquet dividit pel seu llaç en quatre apartats.
En un d’aquests apartats cada alumne de forma individual va estar pensat sobre una habilitat desconeguda per als altres.

Vam descobrir que tenim entre nosaltres experts cuiners, descobridors de bolets, alumnes amb la capacitat de concentrar-se llegint en condicions extremes o algú capaç de pujar-se’n diverses vegades seguides a una atracció sense marejar-se.

Darrere aquesta activitat vam descobrir que malgrat que els alumnes fa anys que comparteixen la mateixa aula… sempre hi ha alguna cosa a descobrir en els altres i que com els regals… pot generar sorpresa.
El segon lloc cada alumne va estar pensant en una mania estranya… i sí d’aquestes també tenim unes quantes, des de no poder dormir sense una llum encesa fins a haver-se de tapar les orelles quan sentim petar els dits a algú… Quina riquesa hi ha en la diferència, en la capacitat de descobrir-nos peculiars, diferents, especials i a l’hora tan normals.

En el següent punt de reflexió vam aprofitar per definir els nostres propòsits del trimestre. Propòsits reals, d’aquells que amb una mica d’esforç sabem que podem assolir, propòsits de millora en relació amb la millora acadèmica i també la millora personal. Propòsits dels quals hem parlat i que hem definit des de la concreció i amb esperit de superació.

I per últim… i per què no… parlem de desitjos, d’aquells que no es poden comprar, que ens fan pensar en una realitat millorable de la qual formem part i que a poc a poc podem transformar.

Hem acabat aquesta dinàmica penjant les nostres capses regal, plasmant en elles una mica de nosaltres, mostrant-nos vulnerables però també poderosos.

Aquest conjunt de regals porten una mica de cadascú, amb les nostres habilitats, les nostres manies, però també amb els propòsits que ens encoratgen a millorar i amb els millors desitjos del món.
En realitat cadascú pot ser un fantàstic regal per als altres.