El passaport lector

Hi ha moltes formes de viatjar: amb avió, amb autocar, amb cotxe… però, i si et dic que també podem viatjar sense cap transport? Fins i tot sense moure’s del lloc?

És possible… Amb un llibre! La lectura ens dona la possibilitat de viatjar a través del temps i de l’espai, ens obri les portes a nous mons plens d’aventures.

I això ho saben molt bé els nens i les nenes de 4t.

Enguany, cada alumne té el seu propi passaport lector on es duu a terme un registre dels llibres que ha llegit, i per tant, dels mons pels que ha viatjat.

Cada passaport disposa de:

Pàgina de dades del viatger.

“Lectòmetre”, un camí que ens porta per diferents mons literaris, on es fica un segell per cada llibre llegit.

Àlbum de fotos per tenir un record de cada llibre visitat.

A més a més, disposem d’un lectòmetre a classe, on els nens enganxen un gomet per cada llibre llegit. Així podem veure l’evolució de la lectura a nivell grupal.

L’ús d’aquest passaport lector té com objectiu el desenvolupament de l’hàbit lector, que ofereix als infants molts aspectes beneficiosos. Llegir potencia la imaginació i la creativitat. També millora el vocabulari, l’assimilació d’estructures lingüístiques i la ortografia.

Per tot això, l’alumnat de la Classe del Planter aposta aquest curs pel plaer de la lectura i la felicitat de viatjar molt i molt lluny.