Visita de la colla castellera Matossers de Molins de Rei

Els castellers de Molins de Rei van venir a l’escola i ens ho vam passar molt bé.

Prèviament vam treballar el conte Jan, puges?

Després ens van explicar la història dels Castellers. Ara ja sabem que porten una camisa marró argila perquè l’antic Pont de les Quinze Arcades era de color marró.

També porten diferents instruments, com la gralla que els matossers tenen que escoltar per saber quan comencen a fer la torre els matossers. Per això ens acompanyen els tambors i les gralles mentres es va formant el  castell humà. Aquests castells poden ser de 7 pisos, castells de 8, castells de 9…

Després vam anar al pati de l’escola i ens van ensenyar com es posen una llarga faixa a la cintura de color negra molt ben enrotllada perquè protegeix l’esquena dels matossers.

Finalment vam gaudir nosaltres de fer de matossers.

Primer un peu fins aquí, un altre peu a la faixa, ara fes força amb els braços, amunt i fes l’aleta.

Ara ja sabem que fer l’aleta és saludar des de dalt del castell aixecant la mà. Ho fa l’enxaneta per dir a tothom que el castell esta carregat.

Així doncs, hem après que amb una colla necessitem l’ajut de tothom per poder construir els castells més grans que hagis somiat.

CLASSE DEL PAPIR