TALLER D’ARTS ESCÈNIQUES A CICLE SUPERIOR

Un dels tallers que realitzen els alumnes de cicle superior els dimecres a la tarda, és el taller d’Arts escèniques.
Aquest taller, té com a objectiu afavorir entre els alumnes l’expressió oral d’una forma lúdica i creativa.
Els alumnes, inicien aquest taller el primer dia amb certa timidesa i inseguretat, però a mida que van avançant les sessions, entenen la importància de “deixar la vergonya a classe” per gaudir dels recursos expressius personals que van descobrint en ells mateixos.
Les activitats realitzades combinen el treball de diferents habilitats.
Comencem els tallers amb una activitat que els ajudi a trencar el gel i els prepari per treballar en grup.
Es realitzen dinàmiques on posen a l’alumne en situació d’improvisar, d’imaginar i de crear a partir d’elements senzills.
Treballem els recursos expressius de la veu i del cos. També aprenem a controlar l’espai i la posada en escena.
Amb aquest taller reforcem la seguretat personal dels alumnes ajudant-los a adquirir més confiança en ells mateixos.
El fet de realitzar petites representacions teatrals, al final de cada sessió, afavoreix el fet de respectar la diversitat dels companys amb qui comparteixen el taller.
El moment de “sortir a escena” ens regala moments divertits que valorem al final de la sessió, des de l’empatia i el reconeixement al treball dels altres.