La Núria Pradas ens visita

La Núria Pradas ha vingut a la nostra biblioteca per xerrar i compartir una bona estona amb els alumnes de 5è.
Ens ha explicat un munt de coses: de petita volia ser ballarina, però quan va descobrir que el món de la dansa no era per ella i la seva afició per la lectura va anar creixent, es va decidir per les lletres. Es va llicenciar en el món de l’ensenyament i va passar per diverses escoles i instituts. Després, va començar a col·laborar amb la companyia de teatre del poble. Allà va fer una mica de tot, des de correccions lingüístiques fins a actuar i, aquesta experiència la va portar a dirigir grups de teatre infantils i juvenils lligats a l’escola i a escriure i a dirigir les seves pròpies peces teatrals. Va ser escrivint obres de teatre com es va endinsar en el món de la literatura. Va publicar el seu primer llibre Sol d’hivern l’any 1995, iniciant així la seva tasca literària en el món de la literatura infantil i juvenil. Des d’aleshores no ha parat de publicar, ja en duu més de 60!

Escriure és una feina diària i que s’ha de fer amb paciència i temps. Els llibres són lents de fer i de publicar, s’ha de fer l’esquelet del llibre, preparar els personatges, escriure corregir, repassar. I pensar molt!!!

Un bon consell:
“Llegiu molt, la lectura és la benzina de l’escriptura.

És molt important que escriviu poc a poc, reviseu i llegiu en veu alta, així sabreu com sona la vostra història”.