Iniciem nou projecte RADIOFÒNIC

Amb la ràdio es treballa l’expressió oral (vocabulari, dicció, entonació i ritme) en qualsevol llengua, amb especial importància de la comprensió lectora, així com de l’expressió escrita a l’hora de preparar els guions i la cerca d’informació.

Competencialment, aporta un treball lingüístic i comunicatiu, matemàtic, tecnològic, digital, científic, artístic i cultural, social i cívic mitjançant el tractament de la informació. Mentre que, per altra banda, també permet desenvolupar la iniciativa personal i emprenedoria, així, com el sentit crític, la reflexió i el treball en equip.

Aquests han estat els motius per arrencar amb un nou projecte a la classe: la creació de PODCASTS.

Avui hem tingut la primera sessió amb el Martí. Ens ha estat explicant com i quan va aparèixer la ràdio, hem parlat d’on escoltem la ràdio i si sempre necessitem l’aparell físic. I hem descobert la invenció del podcast a partir de l’Adam Curry, quan al 2004 va crear-lo per tal de poder escoltar els programes radiofònics a qualsevol moment. Fins a aquell moment només ho podies escoltar en directe i, sovint, et podies perdre aquell programa que t’agradava tant. Ara ja ho podem escoltar quan volem!

Així que entre conceptes com: evocadora, transparent, propera, flexible, gratuïta, àgil i immediata hem pogut entendre que és la RÀDIO.

Nosaltres serem els creadors dels podcast. Entre la veu, la música i la sintonia, els efectes sonors, el silenci, el guió i les falques se’ns gira moooooolta feina!

Ara toca treballar i, esperem ben aviat, poder-vos mostrar les nostres creacions.

3, 2, 1…ON AIR!!!!