Ens encanta que ens expliquin contes

La classe del Planter va anar a la Biblioteca el Molí per escoltar i gaudir d’una història narrada per la Mònica Torra, la història de la pirata Daniela.

Quan la Mònica va començar a parlar, un poder màgic es va apoderar del grup i van poder viatjar a un món de valentia, de rialles, d’aventures…

Aquest poder era…el poder de la IMAGINACIÓ!

Sabeu què? Als infants els hi encanta que els hi llegeixen contes i històries, i no només quan són petits i petites. Així que, famílies i docents, no abandoneu mai aquesta pràctica!

Per aquest motiu, a continuació us deixem els BENEFICIS de la lectura en veu alta:

1. La lectura permet als infants desenvolupar la seva personalitat i els facilita les relacions socials, ja que aprenen comportaments i actituds útils a través dels exemples de la narració. Si, a més, la practiquen en veu alta, sabran com s’expressen les sensacions i els sentiments.
  2. Afavoreix la concentració i l’atenció, així com la percepció auditiva. Aprendran a escoltar els altres.
  3. Millora la capacitat d’expressió incorporant-hi nou vocabulari.
  4. En recolzar-se en l’expressió oral i en l’entonació, estimula la imaginació d’una manera diferent dels dibuixos i les imatges. L’expressivitat i la intenció que posem nosaltres en les paraules els proporcionaran suficient informació perquè la seva fantasia compongui la història.
  5. Ajuda en la creació de l’autoconfiança i del concepte d’ells mateixos, ja que podran identificar-se amb els personatges quan s’interpreten els diàlegs.
  6. Els anima a llegir pel seu compte. Veure els adults llegint és, sens dubte, el millor argument per convèncer un infant que la lectura pot ser divertida o profitosa. Així aconseguiran descobrir el plaer de la lectura.

Comenceu al més aviat possible a llegir-los contes i feu que això esdevingui un hàbit. Més endavant, decidiu plegats què llegir i no perdeu aquest costum.

I què passa quan ja és massa gran i ja no vol que li llegiu res? Doncs, aleshores motiveu-lo perquè sigui ell qui llegeixi a altres; als germanets, als avis…