AMIGURUMIS MADORELL

Els amigurumis tenen el seu origen al Japó i és en aquest país quelcom més que un entreteniment. Forma part de la cultura “kawai”, terme que es podria traduir com a tendre o adorable.
Més enllà del seu ús com a figureta decorativa o joguina feta de ganxet, l’objectiu que persegueixen els amigurumis són alimentar l’esperit del nen o de la nena que tots portem dins.
Segons el costum, cada amigurumi posseeix d’una “ànima” que el converteix en els companys/es i confident d’aquell per qui ha estat elaborat, proporcionant-li protecció i consol en els moments d’estrès i tristesa.
Aquestes figuretes són objectes d’aferrament lligats a conceptes d’amistat, complicitat i companyia.
En alguns casos es fan servir com a amulets personals que proporcionen bona sort dins de casa, negocis i llocs de feina.
Al Japó, és freqüent veure’ls prop dels ordinadors com a guarniment, però també com a un recordatori que s’ha de respirar, somriure i fer una pausa.

A les estones del pati, els alumnes de cicle superior tenen la possibilitat de dissenyar i elaborar els seus propis amigurumis. El procés d’elaboració comporta prendre moltes decisions, la figura que es teixirà, la combinació de colors, la mida, la tècnica i el patró.
Hi ha alumnes que reprodueixen amigurumis que han vist o trobat per internet però també tenim alumnes més experimentats que comencen a crear els seus propis dissenys.
Hi ha moments de neguit, quan un punt no surt, o quan les mans no fan el que el nostre cap voldria. Sovint darrere d’una figureta de pocs centímetres hi han moltes estones de fer i desfer.
Aprenem que malgrat que ens encanta el resultat de la nostra feina, també hem de gaudir del procés d’elaboració.
La veritable màgia dels amigurumis consisteix a veure la cara de felicitat i orgull dels seus creadors una vegada s’han finalitzat.
Les hores dedicades a aquesta figureta li atorguen el valor que tenen les coses fetes a mà, amb paciència i amb dedicació.