Intercanvi amb escola anglesa

Intercanvi d’alumnes amb Anglaterra

L’intercanvi amb una escola anglesa quan arriben a 4rt d’ESO forma part del nostre projecte lingüístic.  Cal que sentin la necessitat, que usin funcionalment el que aprenen, que es trobin immersos en una altra llengua.

Però aquest intercanvi va més enllà de l’idioma. Es tracta d’una activitat educativa molt més rica perquè crea lligams entre persones distants. Busca la descoberta de l’altre en la seva diferència i la seva acollida incondicional com a persona.

interc

Rebre a casa una alumna anglesa o viure uns dies dins la seva família a Londres, necessàriament obre perspectives, amplia la visió amb altres formes de fer, altres formes de viure. Ajuda a obrir la ment integrant cultures diferents i establint comunicació personal, per sobre de la diversitat.

No són reptes fàcils, però són situacions privilegiades que poden ajudar a créixer, a obrir-se i a progressar. Alumnes, mestres i famílies hem de col•laborar perquè s’aprofiti al màxim i en la bona direcció aquesta experiència educativa.