Donació a Càritas

3r d’ESO culmina la Setmana de la Ciència donant les seves caixes amb aliments a Càritas Premià.

Moment en què ens disposem a sortir de l’escola per a anar a Càritas. (Dijous, 26-11-2015, sobre les 8:00)

El passat dijous 26 de Novembre de 2015, 3r d’ESO culminava la Setmana de la Ciència portant les caixes que durant una setmana havien estat dissenyant i fabricant, plenes d’aliments, a Càritas Premià.

Durant dues hores, dos voluntaris de Càritas, en José Luis i na Laura, ens van explicar les accions socials que Càritas actualment porta a terme als municipis de Premià de Mar i de Dalt i que van destinades a famílies o persones en situació de precarietat econòmica.  Actualment, de cada 100 usuaris que reben els serveis de Càritas, 70 són premianencs i 30 d’altres procedències.

Algunes de les accions socials són:

-Recollir aliments i així poder cobrir les necessitats alimentàries bàsiques d’unes 250 famílies residents (més de 1000 boques).

-Donar reforç escolar a nens i nenes de 5è o 6è de Primària.

-Protegir les persones sense sostre de les baixes temperatures (projecte onada de fred).

-Oferir servei d’infermeria i podologia.

-Servei de rober.

-Servei de mediació en situacions d’impagaments de lloguer, etc.

-Activitats socioeducatives (cinema familiar, guitarra, tambors, ball, poesia, festa de la diversitat, etc.).

Per altra banda, els voluntaris ens van mostrar les instal·lacions del nou centre de distribució alimentària DISA, un supermercat creat especialment per als més necessitats i situat a sota de la Parròquia Santa Maria, on els productes s’adquireixen per punts i no mitjançant diners.

Us recomanem que veieu l’àlbum de fotografies de la Setmana de la Ciència de 3r d’ESO. Allà hi trobareu imatges tant del procés d’elaboració de les caixes com del dia de la trobada amb els voluntaris de Càritas Premià.

Sens dubte, una gran setmana: La Setmana de la Ciència (i de la Consciència).