Pau Casals

Amb els alumnes de Primària-5 hem conegut qui va ser Pau Casals, la seva biografia, com va ser d’important al món de la música, com va descobrir les suites per a violoncel de Johann Sebastian Bach i les va donar a conèixer al món, com va dedicar la seva vida a defensar la pau i la justícia social. Hem escoltat i analitzat el preludi de la suite núm.1 per a violoncel en Sol Major i hem dibuixat allò que ens suggeria.

Aquest diumenge 22 d’octubre es compleixen 50 anys de la seva mort i l’InfoK li ha dedicat un programa especial:

 

Paradeta de la Castanyera!

Famílies, es va acostant la castanyada i a la classe dels Mims estem preparant una parada de la castanyera ben xula!
Preparant-la estem aprenent moltíssimes coses: treballar en equip, arribar a acords, acostar-nos al món de les lletres, escoltant els sons, escrivint, llegint… prenent consciència de les paraules, donant significat a les situacions que vivim. Els números també formen part d’aquest aprenentatge: hem preparat els diners, hem posat preus…  I ens hem acostat de manera vivencial a una festa de tardor com és la de la Castanyada i a les tradicions i elements que l’envolten. Voleu veure com va? Ja la tenim gairebé a punt!

Atrapallibres – Club de lectura

Tothom sap que la lectura és molt important. A l’escola hi fem clubs de lectura per promocionar-la. L’any passat, si t’hi apuntaves, havies de llegir un llibre i després comentar-ho amb els companys i companyes. Però aquest any hi ha una novetat…

Aquest curs els clubs de lectura seran diferents. El Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil fa un concurs que es diu Atrapallibres. Es tracta de llegir-se 3 llibres segons la teva edat, i puntuar-los de l’1 al 3. També pots escriure una crítica i entrar en el sorteig d’un lot de llibres.

El mestre responsable d’aquesta activitat és l’Edi. La setmana passada ens va convocar abans del pati per explicar-nos el funcionament d’aquest concurs. Les classes de P4 a P6 han passat per la biblioteca a sentir aquesta explicació. Tant de bo s’hi apunti molta gent!

Per veure més fotos, cliqueu a la imatge.

(Autores del post: Eila Elias Selva i Gabriela González Bello, de P5B)

Trobada de convivència mitjans

Aquest dimecres passat vam fer una caminada fins al parc del Tossal d’Avià amb el grup de mitjans (P1, P2 i P3). Era una trobada especial perquè el què volíem és que tots i totes ens coneguéssim una mica més tot caminant, jugant, menjant i compartint un dia fantàstic. La veritat és que ens sembla que ho vam ben aconseguir. Tothom va arribar cansat i content!

Els jocs que vàrem fer amb grups barrejats dels tres nivells van ser:

  • La bomba
  • El salt del riu
  • L’aranya peluda
  • Dos sí, tres no
  • El pal emmerdat
  • El joc dels embolics

Podeu veure més fotos.

Visita al Gran Teatre del Liceu

Els nens i nenes del grup de mitjans (P1, P2 i P3) han anat al Gran Teatre del Liceu a veure l’adaptació de l’òpera de Mozart “La flauta màgica”, creada per la companyia Comediants. Hem rigut de les trapelleries d’en Papageno, hem gaudit de les àries i duets de l’òpera, ens hem meravellat de la majestuositat del Liceu i al final, hem vist que guanyava l’amor.

Després hem passejat pels carrers del barri Gòtic, per la plaça de Sant Jaume, pel barri del Born i hem acabat al parc de la Ciutadella.

Podeu veure l’àlbum de fotos de la sortida clicant aquí.

Si voleu, podeu veure l’obra sencera de “La petita flauta màgica” aquí:

Psicomotricitat!

Bernat Aucouturier defineix el concepte de psicomotricitat com “una pràctica que ofereix a l’infant  la possibilitat de fer un procés de maduració psicològica i emocional a través de la via del cos i el moviment en un dispositiu d’espai i temps”.

En algunes sessions de psicomotricitat realitzem aquesta pràctica que consisteix en:

  • Ritual d’entrada: és el moment del retrobament i de la preparació de la sessió. Es recorden les normes de la sala, s’anticipen accions, es fan activitats corporals inicials per a disposar el cos a l’acció.
  • Moment de la vivència sensoriomotriu i de joc simbòlic: és el moment per a l’expressivitat motriu. Permet l’activitat lliure i espontània a través del moviment. Aquest moment és el que ocuparà més temps de la sessió. En el transcurs d’aquest moment sol apreciar-se una evolució en la qual l’activitat sensoriomotriu deixa pas a una activitat pre-simbòlica, simbòlica o de rol.
  • Moment de la representació: és el moment on els nens/es podrà expressar verbalment o amb materials plàstic la seva vivència a la sala. En aquest cas, hem dibuixat en guixos damunt de full negre. Aquest moment ajuda la tornada a la calma i se centra en el pensament.
  • Ritual de sortida: és el moment on es tanca la sessió i es prepara l’infant per sortir de la sala. És el moment de reagrupament i comiat de la sessió.

En aquest vídeo recollim tots aquests moments! (cliqueu la imatge)

Qui és qui?

Famílies, aquesta setmana en el projecte que hem iniciat a I5, anomenat “Som un equip!”, hem jugat al :”QUI ÉS QUI”, però, a un de molt especial! Amb les cares de tots i totes i amb algun complement que ens ha sortit!😉 Hi hem jugat llegint les preguntes i anar tapant les cares, fins que no ens n’ha quedat cap i tots/es hem cantat: “BINGO!”. Un joc amb el que ens ho hem passat molt bé, hem treballat l’atenció, la lectura i hem continuat fent EQUIP!

Cliqueu la imatge!

Som-hi!

A la classe de I5 ja estem ben a punt per començar aquest curs! En un tres i no res ens hem convertit en els més grans dels “petits” i això ens agrada perquè el temps passa molt de pressa i sí, potser enyorem cosetes de quan érem petits/es, però també sabem que hem d’ exprimir cada moment al màxim, per viure’l cent per cent i gaudir-lo molt! Així que SÍ, estem a punt per començar un nou curs! SOM UN EQUIP! I tots/es formem i som un peça clau de la nostra classe!
Us volem ensenyar amb quin joc hem jugat aquests primers dies. Es diu: “Bla, bla, bla!”! Un joc de preguntes que ens ha ajudat a explicar moltes coses que hem fet durant aquests mesos de vacances! Us el compartim per si a casa també hi voleu jugar amb ells/es i podeu passar una bona estona de “Bla,bla,bla!”.

 

Algunes activitats del tercer trimestre d’I5

Hola famílies,

aquí us deixem fotos d’algunes de les activitats  que hem realitzat durant el tercer trimestre d’I5: hem fet d’escriptors/es i il.lustradors/es fent un conte cooperatiu, hem après moltes coses sobre la Terra, hem treballat la Patum, hem cuidat molt bé els nostre hort i hem pogut fer una bona amanida, hem celebrat aniversaris… i moltes coses més!

Aquestes són algunes de les activitats que hem fet però al llarg del curs tots els que hem format part  d’I5 hem gaudit i hem après molt. Nens i nenes  s’han fet una mica més grans, ara tanquen una etapa i ja estan preparats per començar P1! Molta sort en aquesta nova etapa de primària!!

Fem un rap!

Els grups de primària-6 han creat a l’hora de música unes cançons de rap a partir d’un treball que ha englobat conèixer diferents temes: la cultura hip-hop i el seu context històric i social; les diferents manifestacions artístiques d’art urbà; l’anàlisi crítica de problemàtiques socials del nostre entorn; l’ús de recursos literaris (comparacions i metàfores); l’expressió oral; i l’anàlisi i el tractament del so per enregistrar la cançó.

Així parlà Zaratustra

“Zaratustra, després d’estar 10 anys dins una cova pensant i pensant -amb la serp i l’àliga que l’ajudaven- va voler tornar al seu poble. Quan va intentar sortir de la cova, un raig de sol va anar a parar al seu ull esquerre i un altre a l’ull dret. Tornà enrere, novament dins la cova. Ho tornà a intentar i, va passar el mateix… A la tercera vegada, per fi va sortir i quan va veure totes les coses que portava tant de temps sense veure, es va quedar un dia sencer contemplant i gaudint de tot el que havia anyorat: el seu poble, el riu, el llac, la gent…”.

Nosaltres hem interpretat així la història i la música, amb una dramatització i una instrumentació del poema simfònic “Així parlà Zaratustra” del compositor alemany Richard Strauss:

Aquí podem veure com l’Orquestra Filharmònica de Berlin interpreta el poema simfònic “Així parlà Zaratustra”:

Coneixem a Joan Miró

Els infants de cicle inicial en els tallers artístics hem treballat la vida i l’obra de Joan Miró, un pintor i escultor català conegut arreu del món. Hem conegut la seva vida i hem après un munt de coses sobre ell. A través de la visualització d’algunes de les seves obres hem descobert què li agradava pintar i com ho feia, i els colors que utilitzava en les seves obres.

Tot l’alumnat hem realitzat una tècnica que va practicar Joan Miró quan aprenia a dibuixar i pintar, tocar un objecte sense veure’l i després dibuixar-lo. Ens ha agradat moltíssim i els resultats han sigut molt bons. També hem reproduït l’obra ‘L’or de l’atzur’ i experimentat les tècniques del regalim i l’esquitx. Hem utilitzat el nostre cos per pintar tal com feia l’artista.

Per acabar, les nenes i els nens han escrit el seu nom amb les lletres de l’abecedari que el dissenyador Diego Mattei va crear inspirant-se amb l’obra de Joan Miró.

Cliqueu damunt de la seva firma per veure totes les fotos dels tallers.