Què fem per resoldre els conflictes?
23/10/23Pau Casals
20/10/23Amb els alumnes de Primària-5 hem conegut qui va ser Pau Casals, la seva biografia, com va ser d’important al món de la música, com va descobrir les suites per a violoncel de Johann Sebastian Bach i les va donar a conèixer al món, com va dedicar la seva vida a defensar la pau i la justícia social. Hem escoltat i analitzat el preludi de la suite núm.1 per a violoncel en Sol Major i hem dibuixat allò que ens suggeria.
Aquest diumenge 22 d’octubre es compleixen 50 anys de la seva mort i l’InfoK li ha dedicat un programa especial:
Paradeta de la Castanyera!
20/10/23Famílies, es va acostant la castanyada i a la classe dels Mims estem preparant una parada de la castanyera ben xula!
Preparant-la estem aprenent moltíssimes coses: treballar en equip, arribar a acords, acostar-nos al món de les lletres, escoltant els sons, escrivint, llegint… prenent consciència de les paraules, donant significat a les situacions que vivim. Els números també formen part d’aquest aprenentatge: hem preparat els diners, hem posat preus… I ens hem acostat de manera vivencial a una festa de tardor com és la de la Castanyada i a les tradicions i elements que l’envolten. Voleu veure com va? Ja la tenim gairebé a punt!
Sortida P4 a Castellar de N’Hug
16/10/23L’alumnat de P4 hem gaudit d’una excursió a les Fonts del Llobregat i la Cova de la Tuta a Castellar de N’Hug. Amb la col·laboració del Camp d’Aprenentatge ens hem endinsat a la cova i hem descobert d’on neix el riu Llobregat. Ah! I la seva llegenda ens ha encantat. FOTOS
Atrapallibres – Club de lectura
12/10/23Tothom sap que la lectura és molt important. A l’escola hi fem clubs de lectura per promocionar-la. L’any passat, si t’hi apuntaves, havies de llegir un llibre i després comentar-ho amb els companys i companyes. Però aquest any hi ha una novetat…
Aquest curs els clubs de lectura seran diferents. El Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil fa un concurs que es diu Atrapallibres. Es tracta de llegir-se 3 llibres segons la teva edat, i puntuar-los de l’1 al 3. També pots escriure una crítica i entrar en el sorteig d’un lot de llibres.
El mestre responsable d’aquesta activitat és l’Edi. La setmana passada ens va convocar abans del pati per explicar-nos el funcionament d’aquest concurs. Les classes de P4 a P6 han passat per la biblioteca a sentir aquesta explicació. Tant de bo s’hi apunti molta gent!
Per veure més fotos, cliqueu a la imatge.
(Autores del post: Eila Elias Selva i Gabriela González Bello, de P5B)
Trobada de convivència mitjans
12/10/23Aquest dimecres passat vam fer una caminada fins al parc del Tossal d’Avià amb el grup de mitjans (P1, P2 i P3). Era una trobada especial perquè el què volíem és que tots i totes ens coneguéssim una mica més tot caminant, jugant, menjant i compartint un dia fantàstic. La veritat és que ens sembla que ho vam ben aconseguir. Tothom va arribar cansat i content!
Els jocs que vàrem fer amb grups barrejats dels tres nivells van ser:
- La bomba
- El salt del riu
- L’aranya peluda
- Dos sí, tres no
- El pal emmerdat
- El joc dels embolics
Podeu veure més fotos.
Visita al Gran Teatre del Liceu
10/10/23Els nens i nenes del grup de mitjans (P1, P2 i P3) han anat al Gran Teatre del Liceu a veure l’adaptació de l’òpera de Mozart “La flauta màgica”, creada per la companyia Comediants. Hem rigut de les trapelleries d’en Papageno, hem gaudit de les àries i duets de l’òpera, ens hem meravellat de la majestuositat del Liceu i al final, hem vist que guanyava l’amor.
Després hem passejat pels carrers del barri Gòtic, per la plaça de Sant Jaume, pel barri del Born i hem acabat al parc de la Ciutadella.
Podeu veure l’àlbum de fotos de la sortida clicant aquí.
Si voleu, podeu veure l’obra sencera de “La petita flauta màgica” aquí:
Psicomotricitat!
06/10/23Bernat Aucouturier defineix el concepte de psicomotricitat com “una pràctica que ofereix a l’infant la possibilitat de fer un procés de maduració psicològica i emocional a través de la via del cos i el moviment en un dispositiu d’espai i temps”.
En algunes sessions de psicomotricitat realitzem aquesta pràctica que consisteix en:
- Ritual d’entrada: és el moment del retrobament i de la preparació de la sessió. Es recorden les normes de la sala, s’anticipen accions, es fan activitats corporals inicials per a disposar el cos a l’acció.
- Moment de la vivència sensoriomotriu i de joc simbòlic: és el moment per a l’expressivitat motriu. Permet l’activitat lliure i espontània a través del moviment. Aquest moment és el que ocuparà més temps de la sessió. En el transcurs d’aquest moment sol apreciar-se una evolució en la qual l’activitat sensoriomotriu deixa pas a una activitat pre-simbòlica, simbòlica o de rol.
- Moment de la representació: és el moment on els nens/es podrà expressar verbalment o amb materials plàstic la seva vivència a la sala. En aquest cas, hem dibuixat en guixos damunt de full negre. Aquest moment ajuda la tornada a la calma i se centra en el pensament.
- Ritual de sortida: és el moment on es tanca la sessió i es prepara l’infant per sortir de la sala. És el moment de reagrupament i comiat de la sessió.
En aquest vídeo recollim tots aquests moments! (cliqueu la imatge)
Visita a la Falla!
29/09/23Qui és qui?
25/09/23Famílies, aquesta setmana en el projecte que hem iniciat a I5, anomenat “Som un equip!”, hem jugat al :”QUI ÉS QUI”, però, a un de molt especial! Amb les cares de tots i totes i amb algun complement que ens ha sortit!😉 Hi hem jugat llegint les preguntes i anar tapant les cares, fins que no ens n’ha quedat cap i tots/es hem cantat: “BINGO!”. Un joc amb el que ens ho hem passat molt bé, hem treballat l’atenció, la lectura i hem continuat fent EQUIP!
Cliqueu la imatge!
Som-hi!
12/09/23A la classe de I5 ja estem ben a punt per començar aquest curs! En un tres i no res ens hem convertit en els més grans dels “petits” i això ens agrada perquè el temps passa molt de pressa i sí, potser enyorem cosetes de quan érem petits/es, però també sabem que hem d’ exprimir cada moment al màxim, per viure’l cent per cent i gaudir-lo molt! Així que SÍ, estem a punt per començar un nou curs! SOM UN EQUIP! I tots/es formem i som un peça clau de la nostra classe!
Us volem ensenyar amb quin joc hem jugat aquests primers dies. Es diu: “Bla, bla, bla!”! Un joc de preguntes que ens ha ajudat a explicar moltes coses que hem fet durant aquests mesos de vacances! Us el compartim per si a casa també hi voleu jugar amb ells/es i podeu passar una bona estona de “Bla,bla,bla!”.
Una mica del Tercer trimestre!
30/06/23Recull de fotos de I3 del tercer trimestre
28/06/23L’estiu ja ha arribat i perquè recordeu algunes de les activitats que hem fet aquest tercer trimestre a I3, aquí teniu les fotos.
Molt bones vacances a tothom!
Podeu veure més fotos.
Algunes activitats del tercer trimestre d’I5
25/06/23Hola famílies,
aquí us deixem fotos d’algunes de les activitats que hem realitzat durant el tercer trimestre d’I5: hem fet d’escriptors/es i il.lustradors/es fent un conte cooperatiu, hem après moltes coses sobre la Terra, hem treballat la Patum, hem cuidat molt bé els nostre hort i hem pogut fer una bona amanida, hem celebrat aniversaris… i moltes coses més!
Aquestes són algunes de les activitats que hem fet però al llarg del curs tots els que hem format part d’I5 hem gaudit i hem après molt. Nens i nenes s’han fet una mica més grans, ara tanquen una etapa i ja estan preparats per començar P1! Molta sort en aquesta nova etapa de primària!!
Fem un rap!
22/06/23Els grups de primària-6 han creat a l’hora de música unes cançons de rap a partir d’un treball que ha englobat conèixer diferents temes: la cultura hip-hop i el seu context històric i social; les diferents manifestacions artístiques d’art urbà; l’anàlisi crítica de problemàtiques socials del nostre entorn; l’ús de recursos literaris (comparacions i metàfores); l’expressió oral; i l’anàlisi i el tractament del so per enregistrar la cançó.
Sortideta fins a la Font del Ros!
20/06/23Benvolgudes famílies,
El curs es va acabant i avui l’hem volgut acomiadar passant una bona estona tots junts/es jugant a la Font del Ros. Hem caminat, hem jugat, ens hem cansat i el més important, hem gaudit els uns dels altres perquè segur que durant aquests mesos d’estiu ens trobarem a faltar molt!
Bombolla va, bombolla ve!
18/06/23Annie (el musical)
15/06/23Vídeo de la representació que van preparar els nens i nenes de Primària-5 a l’àrea de música, a partir d’una adaptació de la famosa obra de Broadway de teatre musical, “Annie”.
Així parlà Zaratustra
15/06/23“Zaratustra, després d’estar 10 anys dins una cova pensant i pensant -amb la serp i l’àliga que l’ajudaven- va voler tornar al seu poble. Quan va intentar sortir de la cova, un raig de sol va anar a parar al seu ull esquerre i un altre a l’ull dret. Tornà enrere, novament dins la cova. Ho tornà a intentar i, va passar el mateix… A la tercera vegada, per fi va sortir i quan va veure totes les coses que portava tant de temps sense veure, es va quedar un dia sencer contemplant i gaudint de tot el que havia anyorat: el seu poble, el riu, el llac, la gent…”.
Nosaltres hem interpretat així la història i la música, amb una dramatització i una instrumentació del poema simfònic “Així parlà Zaratustra” del compositor alemany Richard Strauss:
Aquí podem veure com l’Orquestra Filharmònica de Berlin interpreta el poema simfònic “Així parlà Zaratustra”:
Coneixem a Joan Miró
15/06/23Els infants de cicle inicial en els tallers artístics hem treballat la vida i l’obra de Joan Miró, un pintor i escultor català conegut arreu del món. Hem conegut la seva vida i hem après un munt de coses sobre ell. A través de la visualització d’algunes de les seves obres hem descobert què li agradava pintar i com ho feia, i els colors que utilitzava en les seves obres.
Tot l’alumnat hem realitzat una tècnica que va practicar Joan Miró quan aprenia a dibuixar i pintar, tocar un objecte sense veure’l i després dibuixar-lo. Ens ha agradat moltíssim i els resultats han sigut molt bons. També hem reproduït l’obra ‘L’or de l’atzur’ i experimentat les tècniques del regalim i l’esquitx. Hem utilitzat el nostre cos per pintar tal com feia l’artista.
Per acabar, les nenes i els nens han escrit el seu nom amb les lletres de l’abecedari que el dissenyador Diego Mattei va crear inspirant-se amb l’obra de Joan Miró.
Cliqueu damunt de la seva firma per veure totes les fotos dels tallers.
Segueix-nos!