Taller de Magnetisme: atracció i repulsió

Què és un imant? Què és un camp magnètic? A què ens referim quan parlem dels pols d’un imant? Amb la realització d’aquest taller descobrim les característiques i les propietats dels imants, per mitjà de l’experimentació i el joc.

En grups de treball cooperatiu es convida a l’alumnat a realitzar diferents activitats que l’ajudaran a descobrir, manipulant i experimentant, què és el magnetisme, què és la força d’atracció, la força de repulsió i com es generen.

En aquest cas, la intenció és proporcionar un bagatge de coneixements en l’àmbit de la física adquirits a través de l’experimentació els quals formen part de la base d’aprenentatges futurs molt més complexos.

Els tallers d’aprenentatge són propostes metodològiques obertes, que promouen la descoberta de les pròpies habilitats i talents dels infants. Aquesta metodologia permet que l’alumnat pugui triar i realitzar de manera simultània diferents activitats de tipus cognitiu, manipulatiu i simbòlic en base als seus interessos. L’alumne coopera i comparteix el seu aprenentatge.