Els Virus

La classe de 6è blanc, després de presentar els diferents noms que ens agradarien, hem fet una votació i per majoria ha sortit ser la classe dels Virus, un tema de màxima actualitat.

Primer de tot hem escollit un logotip per la classe, dissenyat pels alumnes, després entre tots hem decorat la porta de la classe, dissenyant diferents virus, creant les lletres i cadascú d’ells s’ha   representat amb un “emoji” i ha confeccionat una mascareta.

Després entre tots hem decidit què volíem aprendre sobre els virus, han sortir un munt de dubtes i inquietuds. En petits grups han començat a investigar els virus més importants que han existit i d’altres que encara són vigents avui en dia. Hem fet presentacions amb diferents eines digitals (powerpoint, canva…) a la resta de companys per tal de posar-ho en comú.

La recerca no ha parat, cada vegada han sorgit més coses per investigar, a partir d’una entrevista a la ràdio al Daniel Closa Autet, hem descobert el seu llibre (100 coses que cal saber dels virus), on hem pogut  descobrir moltes coses interessants i aprofundir sobre el tema.

També hem fet una lectura conjunta d’una de les col·leccions que més interessen als alumnes, el llibre del Virus de l’Agus i els monstres. D’una manera més fantàstica ens hem endinsat en el món d’aquests personatges per tal de combatre un virus que afecta a tota una ciutat.

Hem après a jugar al mític joc del “virus”, on a partir de l’estratègia han d’aconseguir 4 òrgans sense estar infectats de cap virus. Introduint vacunes i medicines per salvar-nos.

En una sessió a la “Tinkerlab” alguns  alumnes han confeccionat un tapís amb el nom de la classe.

Per tancar el projecte, per grups han preparat diferents “kahhots” amb preguntes relacionades amb tot el que han après. D’aquesta manera hem finalitzat el projecte fent una autoavaluació.