Sirenes i Tritons

Els nens i nenes de 1r Blau Clar han triat un nom per la classe. Mitjançant una votació de diferents propostes fetes per ells, han decidit que la classe es digui “Sirenes” i més tard gràcies a una companya han afegit “Tritons”, nom corresponent al masculí.

Han començat organitzant-se en equips de treball cooperatiu per tal d’ajudar-se entre ells i prendre decisions importants pactades.

Primer de tot, han establert el punt de partida del projecte perquè moltes coses ja les savíen.S’ha fet una posada en comú de coneixements previs.

Després han determinat què es volia investigar per saber més coses de les sirenes i els tritons. De les propostes dels equips s’han pactat els objectius del projecte.

Per assolir els objectius s’han utilitzat diferents estratègies de cerca de dades:

Primer una enquesta als propis familiars o coneguts per determinar l’existència de les Sirenes i els Tritons. Han fet recompte de resultats i han analitzat les dades per arribar a la conclusió de que no existien, que són éssers fantàstics.

Han consultat imatges a les tauletes per usar com a modelatge dels murals/ maqueta dels aparells del cos humà i del peix que han realitzat els diferents equips. Aquests murals/maqueta seran exposats i explicats com a producte final.

El visionat d’una pel·licula informativa els ha permès descobrir el fons marí.

Per acabar han visitat el CRAM on han fet un taller de simulació de salvament d’un animal marí. Han posat en pàctica els coneixements adquirits a l’hora que han pogut constatar la necessitat de ser resposnables i tenir cura del mar i  el medi ambient en general.