A la comunitat de petits trobem l’espai de l’aula fosca, és un espai tranquil que desperta molt la curiositat dels infants i on poden explorar i familiaritzar-se amb la foscor.
Els infants gaudeixen molt de les seves experiències sensorials i artístiques, senten moltes ganes d’explorar i conèixer les possibilitats que els ofereixen les diferents propostes de l’espai, sempre hi ha coses noves per investigar. És un moment en què estan totalment connectats amb ells mateixos i en total harmonia amb allò que estan fent.
La màgia dels colors, les llums i les formes a la foscor els ofereixen moltes possibilitats de joc i aprenentatges i es desenvolupa la part més artística i creativa dels nens i nenes.
A l’aula fosca trobem propostes com:
-Taula sensorial: on experimenten i manipulem materials de diferent olors, textures i colors .
-Diferents tècniques artístiques: retallar, estampar, collage…
– Dibuixar amb retoladors o pintura fluorescent.
– Crear formes i figures amb plastilina.
– Llegir contes a la foscor amb les llanternes
-Taula de llum.
-Peces soltes
-Joc simbòlic.
Com deia Juhani Pallasmaa, “Ens connectem amb el món a través dels nostres sentits. Les nostres mans i tot el nostre cos posseeixen habilitats i savieses corporals. Tots els nostres sentits “pensen” i estructuren la nostra relació amb el món”.
Us deixem un vídeo, on podeu fer un viatge per aquest petit però màgic espai.


