AGENDA
Descarregar la tasca de la setmana en PDF- 3@Setmana del 8 al 12 de juny Projectes paisatge i comarques de Catalunya
Descarregar la tasca de la setmana en WORD-3@Setmana del 8 al 12 de juny Projecte paisatge i comarques de Catalunya
Propostes de retorns de les tasques: 1. Si no tens ordinador anota les teves respostes en un full i fes una fotografia per enviar-la al correu de la teva aula. 2.Si tens ordinador descarrega’t en WORD i respon les preguntes. Guarda el document i un cop l’has respost i guardat torna’l a enviar al correu de la teva aula com a document adjunt(clip).
3.Si tens algun dubte de les qüestions plantejades clica sobre la “bafarada” i se’t obrirà una finestra perquè puguis fer el teu comentari .Només cal que escriguis el teu nom, l’ adreça del correu de la teva aula, cliquis no sóc un robot i enviïs. Nosaltres et respondrem els teus dubtes.
IMPORTANT: si no disposes d’ordinador i has d’escriure a mà. Anota l’àrea ( català, medi, castellà..) i només escriu el número de l’exercici i la seva resposta.
Aquesta tercera setmana és l’última d’aquest projecte. Els paisatges i comarques de Catalunya. Seguim treballant de manera globalitza totes les àrees. Vinga. Endavant!!
Setmana del 8 al 12 de juny
MINIPROJECTE:
ELS PAISATGES I LES COMARQUES DE CATALUNYA
ÀREA DE MEDI SOCIAL I NATURAL
ÀREA DE CATALÀ: ACTIVITAT 1
Amb l’ajut del mapa de Catalunya completa aquest quadre amb el nom de les comarques de costa i les seves capitals.
Et deixem un enllaç amb el mapa de les comarques i les seves capitals:
Mapa comarques i capitals de Catalunya
COMARCA DE COSTA | CAPITAL | |
1. | Alt Empordà | |
2. | La Bisbal de l’Empordà | |
3. | Selva | |
4. | Mataró | |
5. | Barcelonès | |
6. | Sant Feliu de Llobregat | |
7. | Garraf | |
8. | El Vendrell | |
9. | Tarragonès | |
10. | Reus | |
11. | Baix Ebre | |
12. | Amposta |
Contesta les següents preguntes:
a) A quina comarca vius? ……………………………………………..
b) Quin és la seva capital? ……………………………………………..
c) És una comarca de: muntanya, d’interior o de costa? ……………………………………….
d) La podries situar en el següent mapa? Pinta la teva comarca.
e) Quin és el riu més important que passa per la teva comarca?
………………………………………………………………………….
(si no ho saps pots consultar aquesta web: Ajuda )
Assenyala’l al mapa (web d’ajuda: On és? )
ÁREA DE CASTELLANO
ACTIVIDAD 2
Aquí tienes algunos de los elementos del paisaje de costa. Busca las definiciones (diccionario, wikipedia, …) y sitúa los nombres en el dibujo.
- Acantilado: ………………………………………………………………………….
- Bahía: …………………………………………………………………………………
- Cabo: ………………………………………………………………………………….
- Isla: …………………………………………………………………………………..
- Islote: …………………………………………………………………………………
- Istmo: …………………………………………………………………………………
- Península: ……………………………………………………………………………
Para saber más sobre el paisaje de costa mira este video:
ÀREA DE MATEMÀTIQUES
ACTIVITAT 3
NUMERACIÓ
- Completa amb el nombre anterior i posterior seguint l’exemple:
949.038 | 949.039 | 949.040 |
900.000 |
699.999 |
2.Encercla els nombres que siguin parells (recorda que els parells acaben en: 0-2-4-6-8):
537.938 | 453.675 | 502.430 | 168.437 |
79.532 | 857.894 | 26.389 | 26.933 |
3. Ordena els nombres de l’exercici anterior del més petit al més gran
………………. < ………..………< …….………… < ……………
………………. < ………..………< …….………… < ……………
4.Escriu el nombre més petit que puguis formar amb aquestes xifres: 7 9 6 4 3 1.
- Quin nombre és? …………………………………………………….
- Per què és el més petit?……………………………………………………..
ÀREA D’ANGLÈS
Aquesta setmana haureu de fer la segona part de l’stage 5, aquí teniu l’enllaç:
https://englishmargallo.wixsite.com/englishmargallo/cm-p1-stage-5
Recordeu que podeu recuperar la llista de les pel·lícules i veure’n alguna més.
Have fun!
ÀREA DE MÚSICA
Aquesta setmana us proposo un joc musical per acompanyar una bonica cançó africana anomenada “Si ma ma ka”. Per a fer l’activitat només necessiteu un got de plàstic i ganes de passar-ho bé:
(l’explicació comença al minut 2:10)
2.Una vegada hàgiu practicat prou, en aquest segon vídeo trobareu la cançó sencera (també amb els moviments):
- També us envio la lletra de la cançó i el seu significat per si us la voleu descarregar: https://drive.google.com/file/d/1JEz2b1DLDWo2syrtITzM7As_lkNC5n1b/view?usp=sharing
Podeu enviar-me el vídeo fent l’activitat al correu d’aula indicant a l’assumpte MÚSICA i el vostre nom.
ÀREA EDUCACIÓ FÍSICA
Som conscients que no tothom disposa de molt espai a casa, igual que no de tot el material; és aquí on hem d’intentar ser creatius. És molt important que cada dia es faci una miqueta d’exercici. Aquests exercicis els combinarem en diferents rutines: Estiraments, Coreografies, Ioga, Exercicis de força, Exercicis de precisió (maneig d’objectes), sempre podem deixar anar la creativitat i crear algun repte que impliqui alguna dificultat física.
Totes aquestes propostes s’aniran penjant al Bloc d’educació Física creat a la Web de l’escola:
https://agora.xtec.cat/ceipmargallo/bloc-deducacio-fisica/
Per aquesta setmana plantegem rutines que tenen a veure amb jocs de precisió que es poden fer a casa i amb material casolà i amb els que gaudireu moltíssim. I també hi ha un repte plantejat d’utilitzar la part no dominant del cos per realitzar alguna activitat quotidiana.Recordeu que teniu tota la informació penjada al bloc.
–RETORNAR AL LLARG DE LA SETMANA: Enviar vídeo o imatge de vosaltres realitzant algun dels jocs de precisió que he penjat la Bloc aquesta setmana.Enviar al correu d’aula amb l’assumpte: “Educació Física joc de precisió”
Si voleu compartir algun joc a través de les xarxes socials RECORDEU escriure els hashtags: #jomargallodesdecasa #jocdeprecisió
-RETORNAR AL LLARG DE LA SETMANA:Enviar al correu electrònic d’aula amb l’assumpte: “Educació Física. Repte part no dominant“
Si voleu compartir el vostre repte de la utilització de la part no dominant a través de les xarxes socials RECORDEU escriure els hashtags: #jomargallodesdecasa #reptepartnodominant
Trieu una de les dues activitats per a retornar com a mínim. Podeu retornar les dues!!
Les activitats que es proposen són pels infants però els poden realitzar tota la família!! Animeu-vos!!
ENTRETENIMENT
Busca les 7 diferències:
APRENEM JUGANT!
Aquí us presentem una sèrie d’activitats voluntàries pels qui vulgueu practicar una miqueta més:
CATALÀ
Activitats d’ortografia G/J, G/GU, X/IX
http://www.edu365.cat/primaria/catala/ortografia/cm08.html
Lectura eficaç:
http://www.jverdaguer.org/jsmedia/005eficas/
CASTELLÀ
Escritura de cuentos:
En esta web encontrarás unos cuentos creados a partir de dos palabras, es una técnica creada por Gianni Rodari, un autor de cuentos (puedes investigar) léelos y luego haz tu propio cuento a partir de dos palabras, si prefieres puedes optar por palabras al azar.
https://www.edu.xunta.gal/espazoAbalar/sites/espazoAbalar/files/datos/1294751229/contido/index.html
MATEMÀTIQUES
Quadrats màgics: Col·loca els números a les galetes que falten per tal que tots els costats et donin el mateix.
Jocs de lògica: Aquí teniu un recull de jocs on heu d’utilitzar l’enginy. Segur que us en sortiu! http://www.jverdaguer.org/jsmedia/002enginy/
CONEIXEMENT DEL MEDI
Us recomanem una aplicació pel mòbil o tauleta per comprovar que ja us sabeu totes les comarques.
Android: Catalunya Comarques Geografia
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appdrac.catalunyaquiz&hl=ca
IOS: comarCAT