3@Setmana”Projecte: Els paisatges i les comarques de Catalunya”

AGENDA

CLICA I S’OBRIRÀ LA IMATGE 

Descarregar la tasca  de la setmana en PDF- 3@Setmana del 8 al 12 de juny Projectes paisatge i comarques de Catalunya

Descarregar  la tasca  de la setmana  en  WORD-3@Setmana del 8 al 12 de juny Projecte paisatge i comarques de Catalunya

Propostes de retorns de les tasques: 1. Si no tens ordinador anota les teves respostes en un full i fes una fotografia per enviar-la al correu de la teva aula. 2.Si tens ordinador descarrega’t  en WORD i respon les preguntes. Guarda el document  i un cop  l’has respost i guardat  torna’l a enviar al correu de la teva aula com a document adjunt(clip).

3.Si tens algun dubte de les qüestions plantejades clica sobre la “bafarada” i se’t obrirà una finestra perquè puguis fer el teu comentari .Només cal que escriguis el teu nom, l’ adreça del correu de la teva aula, cliquis no sóc un robot i enviïs.  Nosaltres et respondrem  els teus dubtes.  

IMPORTANT:  si no disposes d’ordinador i has d’escriure a mà. Anota l’àrea ( català, medi, castellà..) i només escriu el  número de l’exercici i la seva resposta.

 

Aquesta tercera  setmana és l’última d’aquest projecte. Els paisatges i comarques de Catalunya. Seguim treballant de manera globalitza totes les àrees. Vinga. Endavant!!

 

                                                                                                         Setmana del 8 al 12 de juny

 

MINIPROJECTE: 

ELS PAISATGES I LES COMARQUES DE CATALUNYA

 

ÀREA DE MEDI SOCIAL I NATURAL

 

ÀREA DE CATALÀ: ACTIVITAT 1 

Amb l’ajut del mapa de Catalunya completa aquest quadre amb el nom de les comarques de costa i les seves capitals.

Et deixem un enllaç amb el mapa de les comarques i les seves capitals:

Mapa comarques i capitals de Catalunya

 

COMARCA DE COSTA CAPITAL
1. Alt Empordà
2.   La Bisbal de l’Empordà
3. Selva  
4. Mataró
5. Barcelonès  
6. Sant Feliu de Llobregat
7. Garraf  
8. El Vendrell
9. Tarragonès  
10. Reus
11. Baix Ebre  
12.   Amposta

 

Contesta les següents preguntes:

               a)  A quina comarca vius? ……………………………………………..

                b) Quin és la seva capital? ……………………………………………..

                c) És una comarca de: muntanya, d’interior o de costa? ………………………………………. 

  d) La podries situar en el següent mapa? Pinta la teva comarca.

                e) Quin és el riu més important que passa per la teva comarca? 

                  ………………………………………………………………………….

               (si no ho saps pots consultar aquesta web: Ajuda )

                Assenyala’l al mapa (web d’ajuda:   On és? )

ÁREA DE CASTELLANO

 ACTIVIDAD 2

 

Aquí tienes algunos de los elementos del paisaje de costa. Busca las definiciones  (diccionario, wikipedia, …) y sitúa los nombres en el dibujo.

  • Acantilado: ………………………………………………………………………….
  • Bahía: …………………………………………………………………………………
  • Cabo: ………………………………………………………………………………….
  • Isla: …………………………………………………………………………………..
  • Islote: …………………………………………………………………………………
  • Istmo: …………………………………………………………………………………
  • Península: …………………………………………………………………………… 

 

Para saber más sobre el paisaje de costa mira este video:

ÀREA DE MATEMÀTIQUES

                             ACTIVITAT 3

NUMERACIÓ 

 

  1. Completa amb el nombre anterior i posterior seguint l’exemple:

 

949.038 949.039  949.040 

 

900.000

 

699.999

 

2.Encercla els nombres que siguin parells (recorda que els parells acaben en: 0-2-4-6-8):

537.938 453.675 502.430 168.437
79.532 857.894 26.389 26.933

3. Ordena els nombres de l’exercici anterior del més petit al més gran

……………….  < ………..………< …….………… < ……………

……………….  < ………..………< …….………… < ……………

 

4.Escriu el nombre més petit que puguis formar amb aquestes xifres:  7    9     6     4     3     1.

 

  • Quin nombre és? …………………………………………………….
  • Per què és el més petit?……………………………………………………..

 

ÀREA D’ANGLÈS

Aquesta setmana haureu de fer la segona part de l’stage 5, aquí teniu l’enllaç:

https://englishmargallo.wixsite.com/englishmargallo/cm-p1-stage-5

 

Recordeu que podeu recuperar la llista de les pel·lícules i veure’n alguna més.

Have fun!

 

ÀREA DE MÚSICA 

Aquesta setmana us proposo un joc musical per acompanyar una bonica cançó africana anomenada “Si ma ma ka”. Per a fer l’activitat només necessiteu un got de plàstic i ganes de passar-ho bé:

  1. Primer mireu aquest vídeo on us ensenyen a fer els moviments amb el got pas a pas: 

(l’explicació comença al minut 2:10)   

  

2.Una vegada hàgiu practicat prou, en aquest segon vídeo trobareu la cançó sencera (també amb els moviments):

 

Podeu enviar-me el vídeo fent l’activitat al correu d’aula indicant a l’assumpte MÚSICA i el vostre nom.

 

ÀREA EDUCACIÓ FÍSICA

Som conscients que no tothom disposa de molt espai a casa, igual que no de tot el material; és aquí on hem d’intentar ser creatius. És molt important que cada dia es faci una miqueta d’exercici. Aquests exercicis els combinarem en diferents rutines: Estiraments, Coreografies, Ioga, Exercicis de força, Exercicis de precisió (maneig d’objectes), sempre podem deixar anar la creativitat i crear algun repte que impliqui alguna dificultat física.

Totes aquestes propostes s’aniran penjant al Bloc d’educació Física creat a la Web de l’escola: 

https://agora.xtec.cat/ceipmargallo/bloc-deducacio-fisica/

Per aquesta setmana plantegem rutines que tenen a veure amb jocs de precisió que es poden fer a casa i amb material casolà i amb els que gaudireu moltíssim. I també hi ha un repte plantejat d’utilitzar la part no dominant del cos per realitzar alguna activitat quotidiana.Recordeu que teniu tota la informació penjada al bloc.

RETORNAR AL LLARG DE LA SETMANA: Enviar vídeo o imatge de vosaltres realitzant algun dels jocs de precisió que he penjat la Bloc aquesta setmana.Enviar al correu d’aula amb l’assumpte: “Educació Física joc de precisió”

Si voleu compartir algun joc a través de les xarxes socials RECORDEU escriure els hashtags: #jomargallodesdecasa #jocdeprecisió

-RETORNAR AL LLARG DE LA SETMANA:Enviar al correu electrònic d’aula amb l’assumpte: “Educació Física. Repte part no dominant

Si voleu compartir el vostre repte de la utilització de la part no dominant a través de les xarxes socials RECORDEU escriure els hashtags: #jomargallodesdecasa #reptepartnodominant 

Trieu una de les dues activitats per a retornar com a mínim. Podeu retornar les dues!!

Les activitats que es proposen són pels infants però els poden realitzar tota la família!! Animeu-vos!!

ENTRETENIMENT 

 

Busca les 7 diferències:

APRENEM JUGANT!

 

Aquí us presentem una sèrie d’activitats  voluntàries pels qui vulgueu practicar una miqueta més: 

CATALÀ

Activitats d’ortografia G/J, G/GU, X/IX

http://www.edu365.cat/primaria/catala/ortografia/cm08.html

Lectura eficaç: 

http://www.jverdaguer.org/jsmedia/005eficas/

 

CASTELLÀ

Escritura de cuentos: 

En esta web encontrarás unos cuentos creados a partir de dos palabras, es una técnica creada por Gianni Rodari, un autor de cuentos (puedes investigar) léelos y luego haz tu propio cuento a partir de dos palabras, si prefieres puedes optar por palabras al azar. 

https://www.edu.xunta.gal/espazoAbalar/sites/espazoAbalar/files/datos/1294751229/contido/index.html

 

MATEMÀTIQUES

Quadrats màgics: Col·loca els números a les galetes que falten per tal que tots els costats et donin el mateix. 

https://www3.gobiernodecanarias.org/medusa/eltanquematematico/proyectoNEWTON/cajadegalletas/cajadegalletas_p.html

Jocs de lògica: Aquí teniu un recull de jocs on heu d’utilitzar l’enginy. Segur que us en sortiu!  http://www.jverdaguer.org/jsmedia/002enginy/

 

CONEIXEMENT DEL MEDI

Us recomanem una aplicació pel mòbil o tauleta per comprovar que ja us sabeu totes les comarques. 

Android: Catalunya Comarques Geografia

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appdrac.catalunyaquiz&hl=ca

IOS: comarCAT

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>