2@SETMANA “PROJECTE ELS VEGETALS”

 

AGENDA

CLICA I S’OBRIRÀ LA IMATGE

 

Descarregar la tasca  de la setmana en PDF 2@ Setmana del 11 al 15 de maig.docx 

Descarregar  la tasca  de la setmana  en  WORD 2@Setmana del 11 al 15 de maig

Propostes de retorns de les tasques: 1. Si no tens ordinador anota les teves respostes en un full i fes una fotografia per enviar-la al correu de la teva aula. 2.Si tens ordinador descarrega’t  en WORD i respon les preguntes. Guarda el document  i un cop  l’has respost i guardat  torna’l a enviar al correu de la teva aula com a document adjunt(clip).

3.Si tens algun dubte de les qüestions plantejades clica sobre la “bafarada” i se’t obrirà una finestra perquè puguis fer el teu comentari .Només cal que escriguis el teu nom, l’ adreça del correu de la teva aula, cliquis no sóc un robot i enviïs.  Nosaltres et respondrem  els teus dubtes.  

IMPORTANT:  si no disposes d’ordinador i has d’escriure a mà. Anota l’àrea ( català, medi, castellà..) i només escriu el  número de l’exercici i la seva resposta.

Aquesta segona setmana seguim treballant el  “projecte  dels vegetals”.  En ell ,treballarem el món dels vegetals i de forma globalitzada tocaràs de d’aquest temes les diferents àrees de coneixement.

                                                                                                         Setmana del 11 al 15 de maig

 

                                                                 MINIPROJECTE VEGETACIÓ

 

ÀREA DE MEDI SOCIAL I NATURAL

 

ÀREA DE CATALÀ

ACTIVITAT 1

  1. LLEGIR I ESTUDIAR UN TEXT EXPLICATIU. ( Per estudiar fixa’t que els TÍTOLS estan en majúscula i vermell i les paraules clau en negreta )

 b) BUSCA A GOOGLE UNA IMATGE QUE ET SERVEIXI PER CONÈIXER LES PARTS D’UNA FLOR.  COPIA LA IMATGE I ENGANXA-LA AQUÍ.

 

 c) ARA ANIMA’T I DIBUIXA TU UNA FLOR I CÒPIA ELS NOMS DE LES  PARTS ( Sense faltes que són poques paraules!).

 

d)  ARA FEM UN PENJAT AMB LES PARTS D’ UNA FLOR.

 

                     —–  —–  —–  —–  —– —-        ( està en plural i dóna color a la flor)

 

                    —–  —–  —–  —–  —–  —–        ( és l’òrgan reproductor femení)

 

                    —-  —–  —–  —–  —– —-           ( és l’òrgan reproductor masculí)

 

                    —–  —–  —–  —–  —–  · —-  —-    ( és el conjunt de pètals)

 

                    —–  —–  —–  —–  —–                     ( sovint té forma de copa)

 

e) Ara que ja en saps molt sobre les plantes, t’animes a fer un Quizizz? 

Clica sobre l’enllaç https://quizizz.com/join i introdueix el 

CODI: 924414

             

                                                                   ÀREA DE CASTELLÀ

ACTIVITAT 2

 

a)     HAZ UN ACRÓSTICO CON LA PALABRA PÉTALO

 

P…………………………………………………….

E…………………………………………………….

T…………………………………………………….

A……………………………………………………

L…………………………………………………….

O…………………………………………………….

b)   DICTADO

Las plantas son seres vivos: nacen, se alimentan, crecen, respiran, se reproducen, envejecen y mueren. Para llevar a cabo estas funciones, la mayoría de las plantas ha desarrollado un organismo compuesto de raíces, tallo y hojas. Además, muchas de ellas tienen flores, frutos y semillas.

PREPARACIÓN 

  • Lee el dictado en silencio ( tres veces)
  • Seguidamente léelo en voz alta: recuerda vocalizar bien, no pararte cuando no toca, con buen ritmo y entonación

DICTADO

  • Por último, pide, por favor,  a alguien de tu familia que te lo dicte y tu lo escribes en estas líneas.

DICTADO

 







 

 

– Corrígete tú mismo/a las faltas comparando el dictado de muestra con el que has escrito.

  • Escribe las palabras en las que has tenido algún error:




 

  • A continuación revisa las palabras a ver si esta vez las has escrito todas bien, si no es así corrígelas.

 

ÀREA DE MATEMÀTIQUES- NUMERACIÓ 

ACTIVITAT 3

1.Continua les sèries:

  1. 435 – 445- 455 – ………. – ………. – ………. – ………. 
  2.  400 – 430 – 460 – ………. – ………. – ………. – ……….
  3. 958 – 948 – 938  – ………. – ………. – ………. – ………. 
  4.  2 – 4 – 8 – 16  – ………. – ………. – ………. – ………. 

 

2.Forma els nombres que se’t demanen amb les xifres següents:

8          5          9          6          2          3          1

 

  • El nombre de set xifres més gran: …………………………………………………………………………………..
  • El nombre de set xifres més petit: …………………………………………………………………………………..
  • Un nombre de quatre xifres que tingui un 3 en les centenes:

___  ___  ___  ___ .

  • Un nombre de cinc xifres que tingui un 4 en les unitats de miler: 

___  ___  ___  ___  ___ .

3.Digues quina posició ocupa el 2 en cada nombre: unitats, desenes, centes, unitats de miler o desenes de miler.

a)93.293 =  centenes

b) 25.096= ………………..…  i  ……………….…..

c) 46.729= …………………………………………..

d) 20.257= …………………… i   …………….…….. 

 

PROBLEMES

1.Si tenim 3.425 roses, quants rams d’una dotzena en podem fer?

Operació:

 

Resposta: …………………………………………………………………

 

2.Una florista ha de fer caixes de roses. A cada caixa ha de posar 24 flors. Si en té 9.876 …

a)Quantes caixes necessitarà?

Operació:

 

Resposta: …………………………………………………………..

   

 b)Totes les caixes estaran plenes?

   ……………………………………………………………………… 

 

c) En alguna caixa hi haurà menys roses? Quantes hi haurà?

………………………………………………………………………..

MATEMÀTIQUES

ÀREA D’EDUCACIÓ FÍSICA

Som conscients que no tothom disposa de molt espai a casa, igual que no de tot el material; és aquí on hem d’intentar ser creatius. És molt important que cada dia es faci una miqueta d’exercici. Aquests exercicis els combinarem en diferents rutines: Estiraments, Coreografies, Ioga, Exercicis de força, Exercicis de precisió (maneig d’objectes), sempre podem deixar anar la creativitat i crear algún repte que impliqui alguna dificultat física.

Totes aquestes propostes s’aniran penjant al Bloc d’educació Física creat a la Web de l’escola: 

https://agora.xtec.cat/ceipmargallo/bloc-deducacio-fisica/

Per aquesta setmana s’han penjat una  iniciativa del Día internacional de les famílies en què un grup d’Educació Física amb el suport del COPLEFC. Volem que l’alumnat ensenyi als seus familiars a ballar la coreografia MOVID19EFen Família. Recordeu que teniu tota la informació d’aquest acte a nivell de territori penjada al bloc.

RETORNAR AL LLARG DE LA SETMANA :  Enviar vídeo de la coreografies al correu d’aula amb l’assumpte: “Educació Física Coreografia en família”

Les activitats que es proposen són pels infants però els poden realitzar tota la família!! Animeu-vos!! 

ANGLÈS

Hello, guys! Aquesta setmana haureu de fer la Stage 3 del Project:

https://englishmargallo.wixsite.com/englishmargallo/cm-p1stage3

Recordeu mirar la pàgina dels Kahoots de tant en tant, perquè anirem afegint-ne de nous. La podeu trobar en l’enllaç que hi ha més a baix o des de la pàgina principal del web (HOME)

https://englishmargallo.wixsite.com/englishmargallo/cm-kahoots

 

MÚSICA

Aquesta setmana mourem l’esquelet! Us proposo que balleu a casa una dansa tradicional, es diu “Cross Dance” i és típica de Polònia. Per a fer la dansa necessiteu:

  • Un pal d’escombra.
  • Una cullera de fusta, un llapis o algun objecte similar per picar.
  • Un full de paper. En realitat necessitaríem un cèrcol per posar-lo al terra, però és molt probable que a casa no en tingueu, així que us proposo utilitzar un full de paper perquè pugueu trepitjar-lo i tenir-lo de referència a l’hora de moure-us cap al costat.

Escolteu bé la música i, encara que comenci a anar de pressa, intenteu no córrer més del compte i anar a la vegada amb la pulsació musical. Ah! I vigileu si teniu veïns a sota, no piqueu gaire fort a terra!!! Espero que us agradi l’activitat, si us animeu a gravar-vos, em podeu enviar el vídeo al correu d’aula indicant a l’assumpte MÚSICA i el vostre nom.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>