Propostes per provocar converses matemàtiques a 6è.

 

Des de l’àrea de Matemàtiques, a les sessions que a l’escola coneixem com a “laboratori de nombres”, pretenem que l’alumnat desenvolupi estratègies i entengui l’abast d’allò que fan a l’escola per fer transcendir tot allò que aprenen arreu on ho necessitin. Realment fem matemàtiques competencials.

Volem que els nens i les nenes coneguin conceptes matemàtics, com ara el comptatge, la geometria, la lògica o l’estadística entre d’altres i els descobreixin manipulativament per comprendre’ls millor.

Al llarg d’aquests dies hem fet dues activitats que mostren aquesta intenció de “manipular per comprendre”. Hem treballat les fraccions mitjançant dos materials: el mur  i els cercles de fraccions, amb els quals l’alumnat de sisè ha pogut trobar fraccions equivalents i entendre el seu significat.

També, hem jugat al calculdaus, un joc per practicar el càlcul mental que permet practicar d’una manera lúdica i amb el que s’aprèn amb motivació.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>