Educació Primària

L’alumne/a és el centre. Les decisions educatives estan centrades en l’alumne, en el seu benestar i en els seus interessos. El/la mestre/a guia, orienta, supervisa i recondueix.

Les principals activitats que realitzem tenen com objectiu:

• Fomentar la iniciativa, l’esperit crític, la creativitat i el gust per aprendre.
  • Adquirir coneixements perquè puguin aplicar sobre la realitat en un món en canvi constant.
  • Desenvolupar les competències claus i les competències transversals del currículum.
  • Organitzem les sessions de treball amb docència compartida (dos docents a l’aula o espai d’aprenentatge)

• Oferim als infants propostes d’activitats que es puguin resoldre de formes diferents aplicant estratègies diverses.
  • Creem contextos on es promou la metodologia de l’aprenentatge cooperatiu.
  • Treballem en diferents entorns d’aprenentatge, espais Smart Classroom, espais on l’ambient, la pedagogia i la tecnologia estan en sintonia.
  • Integrem les noves tecnologies de manera ubiqua i transparent amb la finalitat que l’alumne/a produexi contingut.
  • Treballem amb Carpetes d’Aprenentatge perquè l’alumne/a reculli les evidències del seus aprenentatge i pugui avançar en la construcció del seu coneixement.
  • Compartim amb el nostre alumnat els criteris d’avaluació (enunciats que expressen el tipus i el grau d’aprenentatge que han d’assolir els alumnes).
  • Incorporem mesures i suports universals que permeten flexibilitzar el context d’aprenentatge.
  • Reforcem  tots els àmbits del currículum a través dels nostres blocs projectes d’escola.
  • Introduïm la ROBÒTICA a la nostra escola, des d’I3 a 6è, per desenvolupar i implementar entorns d’aprenentatge basats en l’ús de robots.
  • La llengua anglesa s’empra al tallers d’Arts de 1r, 2n, 3r i 4t, 5è i 6è curs d’educació primària.
  • Fem sortides educatives, Colònies a Segon i Quart i Viatge de fi de curs a Sisè.
  • Desenvolupem projectes interdisciplinaris basats en el MÈTODE CIENTÍFIC.

Els projectes interdisciplinaris parteixen sempre d’una pregunta

• Fa protagonista l’alumnat en la construcció del propi coneixement.
  • Dona gran rellevància a l’aprenentatge cooperatiu.
  • Incentiva processos d’investigació que suposen cercar i interpretar informació a través de fonts diverses.
  • S’activa la comunicació, el diàleg i la discussió en petit i en gran grup per construir coneixement de forma compartida.
  • Es transfereixen estratègies per aprendre: s’avalua el que s’ha après i com s’ha après.
  • Aquesta metodologia de treball facilita el desenvolupament de les capacitats i competències bàsiques dels nostres alumnes i permet la transferència dels coneixements als diferents àmbits.