Entenem l’escola com un espai de benestar i aprenentatge i creiem en el potencial educatiu de joc.
Les principals activitats que desenvolupem tenen com objectiu: aprendre a comunicar-nos, a tenir curiositat, a descobrir i a experimentar, a entendre el món que ens envolta, a progressar en el moviment i el domini del cos, a anar creixent en autonomia i autoestima i a créixer en els afectes i en les relacions.
Per aconseguir aquests objectius:
- Introduïm la llengua anglesa des d’I3 a partir de situacions quotidianes i a través de la robòtica.
- Treballem en entorns d’aprenentatge diferents (espais interiors i exteriors): ludoteca, biblioteca, sala de psicomotricitat, espai científic, espai matemàtic, espai multisensorial, espais Smart Classroom, hort…
- Desenvolupem projectes interdisciplinaris partint del MÈTODE CIENTÍFIC.
- Integrem les noves tecnologies mitjançant Pissarres Digitals Interactives, ordinadors portàtils, tauletes, , Touch screen, Bee Boots
- Reforcem tots els àmbits del currículum a través del nostre blog i projectes d’escola.
- Fem sortides educatives a I3, I4 i I5 i Colònies a I5.
- Potenciem el joc amb la pràctica psicomotriu AUCOUTURIER
Del plaer de jugar al plaer de pensar.
A l’escola, al cicle d’educació infantil es realitza l’activitat de psicomotricitat basada en la línia psicomotriu de Bernard Aucouturier. És una activitat basada en el cos, l’acció i el joc espontani i organitzada en un dispositiu espaial i temporal. La sala és un espai de seguretat afectiva, on els infants són escoltats, acceptats, respectats i reconeguts. Un lloc on hi ha límits i normes i un marc que els sosté i dóna seguretat. A la sala els nens són lliures per actuar i per pensar, i on els adults a partir d’intervencions de rodeig i amb un sistema d’actituds ( escolta, disponibilitat, empatia, company simbòlic, contenció, i autoritat estructurant ) persegueixen tres finalitats clares:
- Obrir els nens i nenes cap a la comunicació
- Potenciar la seva creativitat.
- Afavorir la seva maduració psicològica.