La riquesa de les matemàtiques…

Fer matemàtiques ja no és només  memoritzar conceptes i fer càlculs repetitius. Fer matemàtiques és aprendre a afrontar problemes amb eines i estratègies diverses, sempre entenent què fem i gaudint de l’aprenentatge. Per això, a l’escola treballem en un ambient competencial, amb molta conversa matemàtica, reptes motivadors i amb diferents mirades per trobar totes les solucions possibles.

Avui us parlarem d’alguns dels materials manipulatius que fem servir a l’aula, tot gaudint de l’aprenentatge cooperatiu.

Hem utilitzat el tangram per treballar l’àrea i el perímetre de les figures, resolent petits reptes, ubicats en la dimensió de resolució de problemes.

Amb la mateixa finalitat, hem fet servir el geoplà. Hem plantejat la construcció de diferents figures, comparant les seves àrees i trobant patrons.

Hem utilitzat també materials quotidians com uns cordills amb el repte:” Quadrats, rectangles i cordills”, on ens hem centrat una mica més en la dimensió de raonament i prova. Els nois i noies han fet les seves conjectures  i han practicat en comprovar-les i raonar-les, tot buscant patrons que els ajudin a trobar generalitzacions.

Manipulant construïm l’aprenentatge, fent connexions amb els diferents conceptes matemàtics al voltant de les activitats que fem.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>