Compartint moments de lectura, compartint moments d’aprenentatge…

Fa unes setmanes l’alumnat de sisè va començar un projecte sobre la reproducció humana.

Per introduir-los en el tema, vam decidir aprofitar el conte “Amb la Tango són tres”, que està basat en la història real d’una singular parella de pingüins mascles a qui el seu cuidador del zoo de Central Park de Nova York, Rob Gramzay, els hi va donar l’oportunitat -tot dipositant un ou al seu niu- de tenir una cria, després d’observar com incubaven infructuosament una pedra. Així va néixer la Tango, que va ser la primera pingüina amb dos pares.

A partir d’aquesta preciosa història, l’alumnat va reflexionar sobre la diversitat de models familiars  i van començar a adquirir coneixements nous.

Com que els infants de primer de Primària també estaven treballant el tema de la família a partir d’establir relacions de parentiu, vam proposar compartir estones de lectura i aprenentatge amb els petits i petites.

Els nois i noies de sisè els van llegir dos contes que presenten diferents models de families: “Amb la Tango són tres” “Nascut del cor” . També, van treballar la comprensió lectora a partir del recurs digital Kahoot. +INFO