Bon dia, llegim?

A la nostra escola la lectura té un paper fonamental i cada curs l’equip de mestres ens marquem per objectiu potenciar en el nostre alumnat el gust per llegir; llegir per plaer i llegir per aprendre.
Sovint sentim que és molt difícil inculcar el gust per llegir als nostres alumnes. Com bé diu Isabel Solé al llibre Estratègies de lectura, “el plaer és personal i cadascú sap com l’obté”. Malgrat tot, el gust per llegir es pot adquirir desenvolupant l’hàbit lector i fomentant la lectura sistemàtica, aprenent a reflexionar sobre el què llegim i sabent-ho compartir. La família hi té un paper important, però l’escola també, oferint diferents estratègies i fent un bon modelatge.

És per aquest motiu que desenvolupem diferents activitats relacionades amb la lectura, però la referida en aquest article és la que coneixem com a “Bon dia, llegim?. En aquesta activitat, abans de començar les classes, l’alumne/a fa la lectura en veu alta als seus companys i companyes. Pot ser del llibre que està llegint o bé una notícia que l’ha impactat, una poesia que ha escrit o llegit, la lletra d’una cançó… El fet que ell/a mateix/a hagi de triar la lectura, fa que l’alumne esdevingui més autònom i aprengui a seleccionar. La lectura pot ser amb una de les tres llengües que emprem a l’escola.

Al ser el mateix nen/a qui tria el dia en què ens vol llegir, fa que disposi del temps que necessita per preparar-se bé la lectura a casa o a l’escola, d’aquesta manera, el dia que li toca llegir ho fa amb una notable expressivitat i entonació.  +INFO