GEP

El projecte GEP (Grup d’Experimentació per al Plurilingüisme) és un projecte impulsat pel Departament d’Ensenyament a través de la Subdirecció General de Llengua i Plurilingüisme.

El projecte, en el centre, s’inicia el curs 2016-2017 i té com a objectiu fonamental afavorir les actuacions per a la millora de la llengua anglesa, incrementant el temps d’exposició de l’alumne a la llengua anglesa en matèries no lingüístiques, i incorporar activitats AICLE a les programacions. D’aquesta manera es contribueix també al desenvolupament competencial de l’alumne i es fomenta el treball cooperatiu.

Les actuacions previstes són treballar la llengua oral anglesa en les tutories en el nivell de tercer d’ESO i utilitzar l’anglès en matèries no lingüístiques, en concret a les matèries d’Informàtica a quart d’ESO, de Cultura i Valors Ètics a primer d’ESO, a la matèria d’Emprenedoria a tercer d’ESO i a la matèria de Biologia a segon de batxillerat. Altres actuacions previstes són l’aprofitament de recursos complementaris com el recurs de l’auxiliar de conversa i la realització d’activitats externes en anglès.

En el centre s’ha creat un grup impulsor amb l’objectiu de dinamitzar el projecte, establir els objectius, definir el programa de treball, coordinar i documentar les actuacions, valorar els resultats, proposar mesures d’ampliació i difondre el projecte

Curs 2017-2018

Aquest és el segon curs d’implementació del projecte GEP. A a tutoria de 3r d’ESO han treballat Com sobreviure en societat essent diferent. Podeu visualitzar la pàgina web que recull el projecte:

https://antoniosegura9.wixsite.com/freakout

 

 

A 4t d’ESO, a la matèria d’informàtica, han treballat la creació d’una empresa. Podeu consultar el bloc:

https://yourcompanyasyourlogo.blogspot.com/2018/05/results_8.html

 

Els alumnes de 2n de batxillerat han treballat la Biologia en anglès seguint l’Immunology Project. POdeu veure què hi treballen, com es guien i el tractament que hi fan de la llengua anglesa en aquest document

IMMUNOLOGY PROJECT

 

Els alumnes de la matèria d’emprenedoria de 3r d’ESO han buscat informació sobre un emprenedor i han fet una presentació, en anglès, destacant, entre altres aspectes, les habilitats emprenedores.

A 1r de l’ESO, a Culture and Ethical values, hem dedicat el primer trimestre a reflexionar sobre la idea del jo. Els alumnes han jugat amb les lletres dels seus noms i han creat un acròstic amb adjectius que tinguin a veure amb la seva manera de ser. També han escrit tres petits relats on exposen records del passat, sensacions del present i com s’imaginen el futur.

El passat 22 de gener, dins el marc de la implantació del GEP, vam escoltar a la tutoria de 3r la xerrada sobre igualtat de gènere que l’actriu Emma Watson, coneguda per ser l’actriu de la pel·lícula Harry Potter, va fer a la seu de les Nacions Unides a Nova York. Podeu veure una activitat que en vam fer clicant aquest enllaç.

Una de les nostres alumnes, l’Aina, va fer allò que tant ens agrada al personal docent: va seguir donant voltes al tema i va escriure en el seu Instagram stories tot un seguit de reflexions que ens agradaria compartir amb vosaltres:

Com a noia, em veig obligada a escriure això. La societat està canviant, però crec que no ho fa prou, i ja no ho dic a nivell d’igualtat de gèneres, ho dic en tots els aspectes.
Però avui tinc ganes de parlar-vos d’estereotips. Per què una dona sempre és la sensible i l’home sempre és el fort? Que potser no hi ha dones que se’n surten soles de situacions molt dures, que potser no hi ha homes que a la mínima necessiten algú que els ajudi? 
Jo, com a noia, segons el que dic o faig, sóc jutjada per la societat amb uns estereotips que la majoria de vegades són il·lògics; els de bellesa no tenen sentit, però és que molts d’altres tampoc. No som menys noies per com vestim o com pensem, no som menys noies segons el que ens interessa o el que volem estudiar. 
En definitiva, que vivim en una societat amb uns estereotips de merda, que noia ho ets perquè t’hi sents, no pel que penses o fas. ♀ 
-A

A la Tutoria de 3r d’ESO han fet una activitat grupal referent als propòsits per a l’any que comencem:

Students are going to speak about tenir New Year Resolutions in turns by throwing the wool after explaining their ideas. The person who speaks keeps the wool before throwing it to another student so that at the end we have a web of wool similar to a spider one.

Curs 2016-2017

A Cultura i Valors Ètics de 3r d’ESO s’ha dut a terme un treball col·laboratiu on s’ha estudiat el procés de socialització. La introducció ha consistit a veure com influeix l’escola en aquest procés. Després, per grups, s’ha treballat els diferents aspectes de la socialització: la família, els mitjans de comunicació, els companys i la religió. Un grup ha buscat informació sobre els nens salvatges i els Hakikomori japonesos, per veure les conseqüències de la no socialització o dels problemes que s’han d’afrontar quan no s’encaixa en la societat que toca viure. Podeu visualitzar un vídeo resum al nostre canal de Youtube o clicant aquest enllaç.

A les tutories de 3r d’ESO, com hem fet en cursos anteriors,hem realitzat activitats en anglès. Deixant de banda les sortides, xerrades, cursets, neteges de pati i neguits i petits problemes que es solen tractar a tutoria, hem intentat aprofitar aquesta hora setmanal de tutoria per impulsar la llengua anglesa.

Aquí teniu una petita mostra de les activitats que hem portat a terme:

  1. Taller de Nadal – Vam preparar una carta al Reis Mags on varem expressar els nostres millors desitjos per aquest curs. Podeu veure el vídeo clicant aquí.

2. Com millorar la nostra memòria – Amb l’ajuda d’un Power Point, vam treballar jocs nemotècnics per tal de millorar la nostra memòria. Visualitzeu el power point clicant aquí.

3. El segon condicional – Activitat dirigida a treballar el segon condicional: Si fos… seria…

IF I WAS/WERE… I WOULD BE…

If I was/were a subject, a month, character in a film, a song, an adjective, a TV programme, a food, free time activity, a drink, a job, etc.

if i was

4. La dona treballadora – El 8 de març vam reflexionar sobre el dia de la dona treballadora i sobre la necessitat, encara avui, de lluitar per la igualtat de gènere.

5. Drawing dictation – També hem treballat els dictats de dibuixos:

dictat 2 dictat

There is a window. There is a desk under the window. There is a lamp on the desk. There are some books on the desk. There is also a computer on the desk. There is a plant plot with a big plant in the right corner. There is another window next to the plant. There are two posters on the wall next to the window. There is a bed under the posters. There are two t-shirts and socks on the bed. There is a picture of Mr Spock on the left of the desk. There is a rocking chair under Mr Spock’s picture. There are two cats sleeping on the rocking chair. There is a clock next to the picture. It’s ten past seven. You can see the mountains through the windows.

6. Diary – Els alumnes han escrit durant tot l’any un diari en anglès de manera optativa.
diaries

7. THE GENDER ROLES CHALLENGE. A més a més, amb els alumnes de 3r D s’ha dut a terme un projecte per treballar els rols de gènere i com aquests rols influeixen en les persones i, per tant, en la societat. Aquest projecte nomenat “The Gender Roles Challenge” s’ha dur a terme completament en anglès i durant vuit sessions. La introducció ha consistit en un vídeo en llengua anglesa i diferents activitats (anàlisi del vídeo, debats, opinions, informació d’autors i autores destacats en la matèria, etc.) i s’ha realitzat un mannequin challenge com projecte final de la seqüència didàctica. Podeu accedir a fotos i vídeos de les activitats en aquest enllaç <https://goo.gl/photos/AuAywfskS3WUf23B9> i veure el vídeo amb el mannequin challenge aquí.

A 4t d’ESO imparteixen en anglès la matèria d’Informàtica.

Com que també fem en anglès l’Ètica de 4t ‘ESO, malgrat que no entra dins el projecte GEP, aquí teniu una mostra d’una activitat realitzada a Ethics aquest curs.

Ethics