Astronomia 2n d’ESO

L’assignatura d’astronomia preveu una trajectòria curricular de 1r a 3r d’ESO, de manera que aquells alumnes que tinguin interès en la matèria puguin cursar-la de forma continuada. També es contempla l’opció de realitzar l’assignatura de forma puntual, només un o dos dels cursos en què s’ofereix. Així doncs, els continguts de cada curs són complementaris entre si, però també es poden estudiar de forma independent. Durant el curs es fa una visita a l’observatori astronòmic del centre, en què els alumnes poden gaudir d’una observació nocturna des del telescopi de l’institut.

L’objectiu de l’assignatura a 2n d’ESO és aprofundir en el Sistema Solar, el racó de l’univers més proper a la Terra. A partir de documentals i d’explicacions a classe, s’aniran explorant els coneixements que es tenen sobre els diferents planetes: Mercuri, Venus, la Terra, Mart, Júpiter, Saturn, Urà i Neptú; Plutó i els altres planetes nans; satèl·lits i asteroides, i el Sol. Es parla de les característiques físiques dels planetes, de les condicions i les possibilitats de vida, de com han evolucionat des de la formació del Sistema Solar, de les observacions que s’han realitzat des de la Terra o gràcies a satèl·lits, etc. Aquest cop d’ull al Sistema Solar permet als alumnes apropar-se a altres realitats, similars i a la vegada molt diferents, a les de la Terra.