Beques i ajuts

Beques per a estudis postobligatoris per al curs 2024-2025 (batxillerat, CF, PFI)

Termini: del 19 de març al 10 de maig (fins a les 15:00 h) del 2024

Tràmit en aquest enllaç.

Ajuts per a llibres i material escolar, i per a colònies i Treballs de Síntesi, curs 2023-2024

• Termini per la presentació de sol·licituds: del 23 de juny fins al 6 de juliol de 2023, ambdós inclosos.
  • Les sol·licituds es recolliran a les dependències de serveis socials (edifici Xifré, 2a planta).
  • Consulta el full informatiu
  • Consulta la informació de l’Ajuntament

Llibres i/o material escolar: inclou les despeses per a l’adquisició de llibres escolars i per al pagament de les quotes de material dels centres escolars.

Colònies escolars i/o crèdit de síntesi: inclou les despeses per al pagament de les quotes per assistir a les colònies o sortides de crèdit de síntesi organitzades exclusivament pels centres escolars, i establertes com a activitat lectiva dins del currículum escolar.

Resolucions

Resolució de concessió de beques a l’estudi de caràcter general. Curs 2022-2023. Batxillerat (25/05/2023)

Ajuts escolars de l’Ajuntament de Caldes d’Estrac (per a alumnat de Caldetes)

• Termini de sol·licitud: del 24 de maig al 2 de juny de 2023
  • On trobar la sol·licitud: a la seu electrònica de la web de l’Ajuntament www.caldetes.cat
  • Quins ajuts es poden demanar?
  1. Ajuts Municipals Casal d’Estiu 2023.
  2. Ajuts Escolars Municipals de llibres i material escolar.
  3. Ajuts Escolars Municipals de suport a les activitats escolars.
  4. Ajuts Individuals de menjador escolar del CCM.

A tenir present:

Ajuts municipals:

• Cal presentar la sol·licitud en els models normalitzats degudament complimentada amb totes les dades que s’hi sol·liciten via seu electrònica o a les Oficines d’Assistència en matèria de Registre de l’Ajuntament de Caldes d’Estrac.
  • S’han unificat sol·licituds d’ajut llibres i material escolar i activitats escolars per facilitar la seva demanda.
  • Els ajuts de casal d’estiu no contemplem el servei de menjador.
  • DOCUMENTACIÓ OBLIGATÒRIA(consultar les bases o resum):
  • – Sol·licituds.
  • – Documentació econòmica +  rebuts lloguer dels últims 6 mesos. (Per acreditar la situació econòmica en cas de no tenir contracte laboral ni nomines, s’ha d’ajuntar també els extractes bancaris dels últims 6 mesos).
  • Documentació complementaria: carnet família monoparental/nombrosa, sentencia divorci, etc.
  • La informació de si la sol·licitud ha estat admesa o manca documentació, serà notificada per publicació de llistat al WEB municipal amb la referència del registre d’entrada de la sol·licitud. Els números de registre d’entrada seran els d’identificació de cada sol·licitud i sol·licitant.
  • Per a les sol·licituds presentades amb mancances de documentació, s’estableix un termini de 7 dies hàbils des de la publicació del llistat per aportar la documentació i esmenar les sol·licituds presentades.
  • L’aprovació  i desistiment dels ajuts també seran notificats per publicació de llistat a la web municipal.

Ajuts Individuals de menjador escolar:

Les resolucions les gestionen directament des del CCM.

Documentació que cal aportar OBLIGATORIAMENT:

• Sol·licitud.
  • DNI/NIE/Passaport vigent de tots els membres de la unitat familiar.
  • Documentació complementària de la situació familiar que s’ha de presentar OBLIGATÒRIAMENT:
  • – Infants en acolliment: s’acreditarà mitjançant la resolució d’acolliment de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència.
  • – Document acreditatiu de prestacions econòmiques d’urgència social, atorgades per administracions públiques, que tinguin per finalitat atendre situacions de necessitats puntuals, urgents i bàsiques, de subsistència com, per exemple l’alimentació, el vestit i l’allotjament.
  • – Conveni, sentència de separació o divorci: en el cas que un dels membres ja no visqui al domicili, però estigui en el document d’empadronament, o l’acta final de mediació del Departament de Justícia.

En el cas que hagin canviat respecte l’any anterior les dades fiscals de l’escola, us demanem que ens ho notifiqueu el més aviat possible.

Finalment recordar-vos que de cara a la valoració dels ajuts es necessitarà la informació referent als costos del material/ llibres i sortides curriculars del curs 2023-2024.

Ajuts per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu

• Termini per presentar la sol·licitud: del 8 de maig al 20 de setembre de 2023
  • Informació i sol·licitud

Ajuts de beques menjador per al curs 2023-2024