Portes obertes

Formant joves des de 1979

L‘Institut Els Tres Turons neix, ara fa més de quaranta anys, amb una clara intenció de servei públic. Des dels seus inicis, l’objectiu prioritari de tots els equips directius del centre ha estat  i és garantir una educació de qualitat per a tothom.

Al llarg d’aquestes quatre dècades, hem estat un referent de formació dels joves de la zona. Aquest fet ens impulsa i ens obliga a millorar dia a dia en benefici de l’alumnat, de les famílies que ens dipositen la seva confiança i de la pròpia societat.

Vivim en una societat canviant, que presenta grans reptes. Això exigeix revisar de forma constant i reorientar el nostre plantejament pedagògic per tal que els nostres estudiants puguin fer front a aquests desafiaments de la societat del segle XXI.

Entenem l’educació com un acompanyament en el creixement personal cap a una formació integral de l’alumnat per tal que esdevinguin persones autònomes, amb la capacitat d’avançar-se als problemes i prendre les mesures per afrontar-los de manera positiva. En aquest sentit, es respecta i atén la individualitat i la diversitat de l’alumnat.

Per arribar a aquests objectius, el projecte pedagògic del centre es basa en dos eixos vertebradors: la convivència i la metodologia basada en la digitalització i la innovació.

La convivència en el centre és per a nosaltres un valor fonamental. És l’eina clau per millorar les interrelacions humanes, el benestar emocional i la integritat física. Per aconseguir aquest objectiu, treballem aquest valor dins d’un clima de mediació i mesures restauratives. La convivència és la clau per treballar en un entorn que afavoreixi l’aprenentatge i acompanyi el creixement i la individualitat de cada jove.

La innovació pedagògica dota l’alumnat de les eines imprescindibles per tal que percebi les seves habilitats i les potenciï, així com també prengui consciència que té un paper important en la millora de la societat. Es fomenta el treball cooperatiu i els projectes pedagògics com a recurs d’aprenentatge i assoliment competencial.

Aquests eixos vertebradors només es poden assolir gestionant el centre des de totes les vessants, de manera transversal, escoltant a tothom, analitzant les dades, valorant les experiències, atenent les propostes i decidint com a equip impulsor sempre amb el suport de tothom.

Per poder portar a terme els nostres propòsits, per tant, necessitem el suport de tota la comunitat educativa, de la qual formen part les famílies, que són un eix fonamental de l’educació dels joves. En aquest sentit, és imprescindible que hi hagi una comunicació fluïda entre aquestes famílies i el centre.

Els Tres Turons avança amb propostes fermes que compten amb el suport de tots els membres que en formen part i amb l’objectiu d’avançar-se i adaptar-se a les necessitats dels nostres joves del segle XXI. Necessitem que ens continueu donant suport per seguir formant i preparant els i les nostres joves.

Consulta:

Presentació de les portes obertes 2024